Anonym skrev 2011-10-03 10:40:12 följande:
Förlossningen var jättebra! Jag har hört av flera att Malmö förlossning är mycket bättre än Lund. Skulle egentligen själv fött i Lund men det blev Malmö för det var fullt i Lund men jag är glad att det blev så. Har även hört att det är fler som spricker i Lund men det vet jag inte om det är helt sant.
BB däremot var inte så bra, personalen var stressade med vissa undantag, men då ska man ha turen att just de personerna jobbar då man kommer dit, och jag fick dela rum med en kvinna som snarkade. Sedan får ju inte mannen vara med på kvällar och nätter på BB fast en del fick stanna kvar ändå (om man började gråta fick man enkelrum ungefär så funkade det

).
Låter ju lovande =) Hmm, undrar dock hur statistiken kring sprickandet kommit sig? ^^
Nej, hört det också att just BB är lite si sådär. De personerna tycker man ju verkligen ska försöka vara lugna & trevliga. Man behöver det som nyförlöst.
Jag vet inte om jag hade klarat av att dela rum med en främling SAMT att min sambo inte ens fick vara där, otroligt jobbigt ;/ Men om jag skulle börja gråta så skulle jag alltså ha tillgång till ett enkelrum? haha ^^
Har hört lite om familjeBB också, men det är bra om man har en helt komplikationsfri förlossning?
Hur länge efter förlossningen brukar man ligga på förlossningsavd innan man förflyttas till BB?
Födde du nu efter de byggt om osv? :)
Stumpan83 skrev 2011-10-03 10:42:50 följande:
Har fött tre barn på förlossningen i Malmö och bara upplevt det bra (så bra man nu kan när man håller på och föda barn).
På förlossningen är det en toa till två rum.
På vanliga BB i mars (fick välja mellan vanliga o familje) låg jag själv första natten men andra fick jag dela. Toalett på rummet.
För 5 år sedan när jag födde mitt första barn var vi fyra kvinnor i ett rum (varav en hade sin bebis på neo) och toalett/dusch låg ute i korridoren så jag upplever det som jättebra nu sist.
Okej! Du upplevde inte det som jobbigt att dela toalett med en annan ? Kanske inget man tänker så mycket på under tiden.
Hur är det att dela rum? Känns det okej, eller 'stör' man varandra t.ex?
Ja det förstår jag verkligen! Fyra på ett rum & toa i korridoren låter inte som någon höjdare alls ><