• magnea

Tyskt barnprogram på 80-talet, vad hette det?

Jag minns ett jättespännande barnprogram från när jag var liten. Det var troligtvis rund 80-talets mitt, och handlade om några tyska barn/ungdomar som hittade en gång under berlinmuren. Detta var inte tecknat, utan ett vanligt program.

Är det någon som minns detta barnprogram? Minns ni vad det hette, eller någon mer detalj kring programmet? Var detta en serie?

Jag vill jättegärna hitta detta program...!

• Svar på tråden Tyskt barnprogram på 80-talet, vad hette det?
  • Ruby01

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, trodde jag hade sett de flesta program från den där tiden..

• stormfågel

Jag kommer också ihåg att jag sett ett sådant barnprogram men jag har ingen aning om vad det hette eller egenligen några detaljer över huvud taget. Men jag tror att jag måste ha sett det något senare. Jag är född 1979 och tror att jag måste varit 8, 9 år i alla fall.

• Jamo

Så konstigt, jag funderade på samma sak för ett par dagar sen. Tyckte det var hur bra som helst, kanske mest för den söta mörkhåriga flickan som var med Skäms

• Moogie

Menar ni kanske Skatten i Ingenmansland? (Der Schatz im Niemandsland på tyska)

• magnea

Moogie, det är nog "Skatten i Ingemansland" som jag tänker på. När jag ser videon på youtube
    ">

, så känner jag inte alls igen det dock. Jag minns inte alls några konstiga egyptiska skatter, och all action,  men hur många serier kan det ha varit med barn och berlinmuren...  Mitt minne har nog förskönat det hela :) Tack för att du hittade namnet!

• Jamo
    Moogie skrev 2011-10-02 17:55:32 följande:
    Menar ni kanske Skatten i Ingenmansland? (Der Schatz im Niemandsland på tyska)
    Japp, den jag tänkte på Flört Kände allt igen den söta flickan och när jag såg introt kände jag igen flera saker. Får väl se om man kan tanka ner den.
Svar på tråden Tyskt barnprogram på 80-talet, vad hette det?