• April 99

Tips på vintersko till bebis som blir 1 år i februari

17 februari blir minstingen 1 år. Glad så det kommer ju behövas sko som komplement till tossorna i vinter.

Till storebror, nu 4 år, har vi alltid varit noga med vinterskor. vinterskor ska vara bra kvalité inga kompromiser. men hur ska vi tänka till lillen? storebror var över 1 år innan hans första vinter med skor därav förvirringenGlad

Vilka skor ska vi satsa på? vill ju ha en stabil sko, men är det värt att köpa dyrare variant, behövs ju kanske inte för vätan som för större barn, eller?

När ska vi köpa för att veta storlek ungefär?

Han är 75 månad nu ungefär...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-02 08:29
    7,5 månad ska det ju stå, såklart!

• Svar på tråden Tips på vintersko till bebis som blir 1 år i februari
  • anyXX

Köp ett par på rean efter jul tyckr jag. Det är väl knappast någon mening med att köpa redan nu? Även om han börjar gå innan året är det mycket besvärligare att gå ute i snö...

flicka 2008 & pojke 2010
  • April 99

rean efter jul var ju ett bra tips, men innan dess då? jag tänker på när vi är ute med storebror och han kryper runt och ställer sig upp, även om han inte går (som storebror gjorde vid 9,5 och långt innan med vår hjälp) räcker tossor då?(har POP varmfodradetossor) känns lite lite...eller?

• Loppiz

Är det någon idé att köpa vinterskor innan han kan gå?  Vänta tills dess, tycker jag. Och det är svårt för småttingar att gå överhuvudtaget i stövlar när de precis har lärt sig gå plus att det blir ännu svårare om det är snö. Kanske läge att satsa på ett par fodrade gummistövlar/allvädersstövlar istället, framåt mars/april. Då borde han ju vara igång ordentligt med att gå och så säker att han kan röra sig ute också.

• anyXX

Om det är snö och inte slask tror jag att tossor räcker. Man är ju inte ute timmar i stäck. En lite knasig grej jag testade någon gång var att sätta plastpåsar över tossor och sen galonisar. Det funkade rätt bra. Jag minns att jag köpte ett par gummistövlar till dottern innan hon kunde gå men när hon kröp runt trillade de bara av.... då var plastpåsarna bättre ;) Men om han är väldigt tidig med att gå kanske du ska satsa på ett par kängor lite tidigare.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Hanna1987

Jag skulle nog satsa på ett par fodrade gummistövlar istället.. Eller fodrade vanliga skor. En känga är svårt att gå i för en så liten som knappt kan gå och framförallt inte i snön..

Jag har köpt fodrade lite högre [vanliga] skor till min tjej, hon är 15 månader nu..

Tove 4/7-10 ♥
  • annamariahelena72

Om ha inte kan gå så hade inte jag køpt vinterskor..Det finns ju superfina och varma tossor som sagt. Om han blir ett Februari så kommer han ju inte klara av att gå med overall och stora vinterskor i snø..

• Linda1976

Eller så går han inte förrän han är 16 månader så slipper ni problemet....

Vänta å se... köp på rea i januari! 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • April 99

men räcker tossor för att krypa runt i och ställa sig upp, alt gå med hjälpa av oss?

vi brukar hänga i pulkabackarna och vara ute en del på vintern och vi har ju en stor grabb, så ute ä vi ju. rean i januari verkar nog vara för oss...inna dess kanske tossr räcker då?

• anyXX
    April 99 skrev 2011-10-04 12:53:57 följande:
    men räcker tossor för att krypa runt i och ställa sig upp, alt gå med hjälpa av oss?

vi brukar hänga i pulkabackarna och vara ute en del på vintern och vi har ju en stor grabb, så ute ä vi ju. rean i januari verkar nog vara för oss...inna dess kanske tossr räcker då?
    Min son som blev 1 år i mars hade inga vinterskor förra året. Han kunde inte gå men kröp runt och åkte pulka med oss (vi har också ett större barn). Jag hade tossor och raggsockar under dem och då var det ju en kalla vinter. Sen bar jag honom mycket i bärsele för han kunde inte gå. Hade helt glömt att han inte kunde gå förra vintern... :)
    flicka 2008 & pojke 2010
  • April 99
    anyXX skrev 2011-10-04 13:37:14 följande:
    Min son som blev 1 år i mars hade inga vinterskor förra året. Han kunde inte gå men kröp runt och åkte pulka med oss (vi har också ett större barn). Jag hade tossor och raggsockar under dem och då var det ju en kalla vinter. Sen bar jag honom mycket i bärsele för han kunde inte gå. Hade helt glömt att han inte kunde gå förra vintern... :)
    Visst går tiden fortFlört
Svar på tråden Tips på vintersko till bebis som blir 1 år i februari