• Blivande SuperMorsa

Följer ni åldergränsen på Disney filmer?

Låter ni era 1,5 åringar och uppåt se Disney filmer där åldersgränsen är från 7 år? Nyfiken bara! :)

• Svar på tråden Följer ni åldergränsen på Disney filmer?
  • Erica80

Jag har aldrig ens tänkt på att dom är från 7 år..

Nä, jag kommer inte att följa det.. Sen finns det ju vissa delar i vissa filmer som kanske inte är SÅ bra och då kan jag nog välja bort den filmen. Tänker på tex Snövit. Finns en ganska läskig scen när häxan blir jagad.

När mina systrar va små så spolade dom förbi scenen in Lejonkungen där Mufasa dör för att det va läskigt..

• Erica80

Min son kollar mest på disney junior så det blir inte så mkt filmer. Jag sätter på en film ibland men han verkar gilla disney junior bättre. Jag längtar till han börjar kolla på film för det betyder att jag oxå får sitta o kolla på disney
    I löv Disney!!
    Har massa disneyfilmer

• Pyrola

Men visst är det så att åldersgränsen 7 år betyder att barn under 7 kan se dem tillsammans med vuxna? Det är väl så det fungerar på biografen.

• Blivande SuperMorsa

Jag vet faktiskt inte hur det är med föräldrars sällskap. Men Disney junior visste inte jag fanns! (är visst inte så uppdaterad) Det kanske passar bättre till de små! :)

• Tant Green

Vid 1,5 år hade min dotter knappast orkat se mer än de första 5 minuter av Lejonkungen (eller liknande film) så frågan kom aldrig upp Hon var nog minst 4 år eller så när hon såg någon längre Disneyfilm första gången. På bio är ju 7-årsfilmer barntillåtna i föräldrars sällskap. 

• Erica80
    Blivande SuperMorsa skrev 2011-10-02 17:43:23 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det är med föräldrars sällskap. Men Disney junior visste inte jag fanns! (är visst inte så uppdaterad) Det kanske passar bättre till de små! :)
    Den kanalen är gjord för de allra minsta. Dom har precis bytt namn från Playhouse Disney till Disney Junior.. Min lillskit gillar den kanalen jättemycket. Han är bara 14 månader. Mycket musik och lättförståliga program. Han lärde sig dansa till Musses clubhus (ett av programmen).
  • Blivande SuperMorsa

Ja men där har vi förklaringen till varför jag ej visste! Jag har ju inte haft sådanna kanaler på tv. Jag trodde det var någon dvd film! Hahaha! :) Bra att jag flyttade in i lägenhet idag, då kanske jag har den kanalen! Måste hitta antennsladden bara! :)

• mi07va

Har aldrig följt åldersgränsen, det beror väl också på barnen själva vissa är mer rädda och känsliga än andra. Min dotter som är 4 år har kollat på massor Disney filmer från 7 år men aldrig tyckte det var läskigt. Hon älskar t ex Harry Potter filmerna, aldrig varit rädd eller haft mardrömar pga dom filmerna. Vi är alltid med och ser på filmerna tillsammans.

Freya 070402 Maddox 100216
  • Erica80
    Blivande SuperMorsa skrev 2011-10-02 20:15:31 följande:
    Ja men där har vi förklaringen till varför jag ej visste! Jag har ju inte haft sådanna kanaler på tv. Jag trodde det var någon dvd film! Hahaha! :) Bra att jag flyttade in i lägenhet idag, då kanske jag har den kanalen! Måste hitta antennsladden bara! :)
    Det är tyvärr ingen kabelkanal.. Man måste betala för den
Svar på tråden Följer ni åldergränsen på Disney filmer?