• mrsX
    Äldre 2 Oct 11:40
    1435 visningar
    2 svar
    2
    1435

    Vad händer efter X op? Återbesök?

    Idag är det 4 dagar sedan jag opererade bort höger äggledare pga utomkveds. De senaste veckorna har allt kretsat kring en tom livmoder, stigande hcg, otydliga ultraljudsbilder, allmänt låga hcg-nivåer och misstanke om utomkveds. Efter ett besök på ultra gyn i tisdags gick allt fort med operation dagen efter då de tillslut såg var det satt. Jag tycker att jag fick så lite information kring operationen och vad som händer nu efteråt. Fick ingen sjukskrivning utan får sjukskriva mig själv. Var det samma för er? Läkaren sa något om att "graviditeten" ska skickas på labb. Fick ni någon återkoppling på det? Blev ni kallade på återbesök efter operationen? Hur lång tid tog det för er innan ni började jobba igen och ärren var läkta? Känner mig lite vilsen och ensam....  

  • Svar på tråden Vad händer efter X op? Återbesök?
  • mamman­030
    Äldre 10 Oct 11:20
    #1

    Hej jag opererades för x i torsdags, jag fick ett återbesök om 2 månader. Jag fick sjukskriva mig själv men läkaren skrev ut ett sjukintyg. Jag är sjukskriven i 3 veckor. Gjode en buk operation och ingen titthål, dom fick ta bort högra äggledaren och en bit på livmodern på mig.

  • Äldre 12 Oct 12:36
    #2

    Jag gjorde titthålsoperation för en vecka sedan och fick inget återbesök mer än att jag skulle gå till VC och ta ett blodprov för att kolla HCG värdet en vecka efter op. De skulle sen ringa och meddela hur värdet var och om det har sjunkit så antar jag att jag är friskförklarad. Om det har stigit så måste jag väl in på utredning igen.

Svar på tråden Vad händer efter X op? Återbesök?