min mamma får läskiga kramper titt som tätt, försvinner helt.. snälla hjälp
Jag är så sjukt orolig för min mamma, går och tänker på henne jämt. Det här tar verkligen all energi och min barn blir lidande.
Min mamma har aldrig varit en bra mamma, men nu först så har hon börjat inse det. Hon har börjat gå hos psykolog för att bearbeta sin tuffa barndom, som säkert satt spår och varit annledningen till att hon mått dåligt och behandlat oss barn som skräp. Jag har sakta men säkert börjat förlåta henne.. vi har mer kontakt idag och jag trivs bättre i hennes sällskap.
Hon har alltid stressat, ALLTID, kan inte minnas en dag från min barndom då hon inte gjorde det. Hon stressar och tar på sig mer saker än hon klarar. Det här beror säkert på att hon hela tiden VELAT stressa, för att slippa tänka tråkiga saker om hennes tidigare liv!?
De senaste halvåret ungefär har hon haft 10-15 kramper, jag har tack och lov inte funnits där när hon kramat, hade aldrig klarat av att se det. Hon har haft sin pojkvänn där då, förutom igårkväll då det skedde när hon var ensam. Hon försvinner helt under krampen, finns ingen kontakt. Hon har kräkts ibland under kramperna och under efter en kramp fick hon också minnesluckor och mindes inte ens sin egna handväska. Hon har åkt in till akuten de flesta gånger hon krampat, självklart mot sin vilja. Hon avskyr allt som har med läkare att göra, psykologer är falska osv... vet inte vad hon fått det ifrån men beror säkert också på något under sin barndom.
Jag är så sjukt orolig för henne. Läkarna hittade inga spår på att det skulle vara epelepsi. Min mamma tror att det kan bero på att hon stressat varje dag nästan i 20-30 år åh sen först nu börjar bearbeta sin barndom.. kroppen krampar för att den är helt slutkörd men också för den stora förändringen i att börja må bra för första gången i hennes liv.
Kan det bero på det? Eller har kanske läkarna sagt något som hon döljer?
Orkar inte mer! Hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-02 13:16
Efter hon kramat är hon helt borta i två dagar ungefär. Som nu när jag pratade med henne i telefonen och frågade hon hon mådde, tar flera sekunder innan hon svarar på frågan. Som om hon hör frågan men att hjärnan är seg och inte uppfattar att hon ska prata förens tre fyra sekunder senare. Hel knepigt detta och LÄSKIGT: :(