• Anonym (RR)

Ni mer ärr på armarna, ni som tagit bort dem på ett eller annat vis

Många av oss som skar sig i armarna har blivit vuxna, blivit föräldrar kommit ut i arbetslivet, lever i den riktiga världen, fast med de fula ärren som man inte är stolt över.
    Ja vi är överallt.
    Jag har få men utbuktande, vill tatuera över, går alltid med långärmat, skäms, mina föräldrar vet inte ens.
    Skäms inför alla.
    Gjorde det dessutom bara för att en klasskompis rekomenderade att de var så var, så det var mitt sätt att söka uppmärksamhet, mkt dumt att man som 13- 14 åring inte kunde förutse att det skulle bli ärr.

Slog mig att jag inte är ensam, mötte en annan nybliven mamma som ogenerat visa upp sin arm.
    Blev lite illa till mod eftersom hon hade "cuttat" upp hela armen så allt var ärvävnad.

Ironiskt nog är jag rädd för blod och sår.
    Vet dock att hon förmodligen mått sämre än jag.

Jag har blivit mamma, vill styka ett streck över tonnåren.

Vill utbyta tips med andra som har lämnat det livet bakom sig.
    Vill tatuera över, men kanske man behöver göra laser innan.

Var hos en plastikkirurg för några år sen, då sa han att man inte kunde lasra bort mina, utan att man fick skära upp och tejpaihop så att ärret bler smalare, men var inte intresserad av att behöva skära upp dem...

Nån som gjort laser på utbuktande ärr i Stockholm?
    Sökt på nätet men hittar inte så mkt.

Och nej jag vill inte vara stolt o gå i kortärmat, jättebra för er som vill men jag kommer alltid skämms för det var ett dumt sätt att söka uppmärksamhet att förstöra kroppen.

Så även om de kommer synas lite ändå så markerar tatuering ett slut.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-02 13:46
    Gjorde det dessutom bara för att en klasskompis rekomenderade att de var så bra, så det var mitt sätt att söka uppmärksamhet, mkt dumt att man som 13- 14 åring inte kunde förutse att det skulle bli ärr.

• Svar på tråden Ni mer ärr på armarna, ni som tagit bort dem på ett eller annat vis
  • Anonym

Vill också få bort mina ärr.. Är mamma nu och jobbar inom vården. Jag går alltid i kortärmat på jobbet eftersom det är ett krav. Jag skäms iofs inte längre och det är ingen som vågar fråga vad jag har gjort. Jag mådde väldigt dåligt under en period och det va inte mer med det. Däremot oroar jag mig över när mitt barn blir äldre och börjar fråga vad det är som har hänt.. Har funderat på att låta en plastikkirurg skära upp dom och sy igen dom igen.. Många av skärsåren öppnade sig igen efter att stygnen blev borttagna.. Vart träffa du denna plastikkirurg, hur mycket skulle det kosta? Va det privat? Bor tyvärr inte i stockholm och har ingen erfarenhet av laser... Men jag hittade en klinik i stockholm när jag googlade på att ta bort ärr med laser www.gamlastanslaser.se/index.php/arr ..

• Anonym (RR)

Det var ett ställe mitt i stan, det var länge sedan, kommer inte ihåg men säkert 3000 per ärr. Inte så kul med nya ärr som måste läka.. Men ett alternativ

• Anonym (RR)

Inga andra?

• Babyystar

Jag har en vän som har mycket ärr på sina armar som typ såg ut som maskar åvanpå huden, sådär utstående och hon har tatuerat över dom och nu tänker man inte på det längre.

• Chrome

Det beror lite på ärren, men man kan istället för tatuering skaffa en electrodermografi för att täcka ärren. En electrodermografi gör mönster av ärrvävnad genom att bränna bort hudens eget pigment med en liten elektrisk ljusbåge. Först blir det en sårskorpa, och sedan bleknar det till ett ärr. Det är diskretare än en tatuering.

Det finns bara en i Sverige som gör electrodermografier, Helena i Gävle. Hon delar studio med Fallen Angel Tattoo, och har hemsida på www.aiasdotter.se/electrodermografier-2470429. Bilderna där är på rätt nya electrodermografier, de bleknar mer med tiden.

• Chrome

Jo, förstås, med en electrodermografi _täcker_ man inte ärren, man bygger in dem i en design. Kände att jag nog borde förklara lite bättre där.

• Malle80

Hej.. Jag har själv ärr efter att jag först kliat mig när det var både mygg bett och när jag är torr sen klia man så det tyvärr blir sår och sen tar man tyvärr bort skopan son sitter där fråga mig inte varför.. Någon fix ide man har att den ska bort den ska inte vara där och så tänker man inte på att det blir ärr sen det är jätte dumt beteende men jag försöker att låta bli det men det går inte ibland.... Har hållt på med detta sen jag var ett barn... Men det måste ju finnas någon kräm som kan minska på och inte så synliga..... Vet någon vilken kräm man kan ta... Mvh Nilam????

Svar på tråden Ni mer ärr på armarna, ni som tagit bort dem på ett eller annat vis