• MammaNilli

Väggfärg - Inomhus, hur vet jag vilken som är bra?

Ska måla om hemma. Både i sovrum och kök, vit väggfärg. Har tidigare köpt en väggfärg från Bauhaus, har för mig att det var Beckers. Den var sådär, den lossnar lätt från väggen om man har något som står emot dessutom var den relativt dyr.

Nu vet jag att Rusta har vit väggfärg, 10 liter, www.rusta.se/vaggfarg_vit_10l_gl5_p10301197.html men hur vet jag att den är bra? Färgen måste kunna täcka en mörkgrå vägg.

Hoppas att någon här kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Väggfärg - Inomhus, hur vet jag vilken som är bra?
  • Adamama

Rusta tror jag inte. Vi köpte nån där och fick måla massa gånger innan det täckte. Men det kan säkert variera. Oftast (inte jämt) får man vad man betalat för. Så även om man hittar en billig är det riska tt man måste måla felr gånger ch då blir det varken billigare eller roligare. Jag tycker Jotun Lady och Nordsjö är bra. Men inte billiga.

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • MammaNilli

Okej! Pratade nyss med min mor, hon och hennes man hade använt Rustas. Dom sa att den var bra bara man var noga med att grundmåla innan. Ska kolla upp fler alternativ men har redan målat om en gång så det skulle vara skönt att slippa onödiga kostnader. Tack för ditt svar!

Svar på tråden Väggfärg - Inomhus, hur vet jag vilken som är bra?