• Lillifee

Skulle du orka träna om du bara sovit 5 tim med avbruten sömn?

Jag har problem med sömnen och ett av mina glädeämnen (de är inte så många numera med all stress, barn , jobb etc) är gympan. I natt sov jag uruselt. Känner mig så ledsen att jag var tvungen att avbryta träningspasset efter 20 min för jag pallade bara inte mer trots att det var bra tränare och bra pass. känns nästan onödigt att över huvud taget gå iväg på träning när jag sover så här dåligt. innan jag gick iväg tänkte jag "undrar just hur jag ska orka....".

• Svar på tråden Skulle du orka träna om du bara sovit 5 tim med avbruten sömn?
  • Frontline

Jag sover aldrig mer en 5 timmar kan bli 6 timmar enstaka nätter men jag klarar mig bra på den sömnen.
    Då har jag ett jobb som är stressigt och jag rör mig konstant hela tiden på jobbet..
    Jag sover inte alla 5 timmarna i ett sträck utan på sin höjd 3 timmar sen ligger jag vaken ett tag somnar sen om en stund igen...
    Så har min sömn sett ut sen över 20 år tillbaka...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • hannis

Ja det skulle jag absolut göra. Sover ofta max 5 timmar och nästan alltid med ett eller flera avbrott.

• IsDimma

Om det var en engångsföretelse att jag sov dåligt och jag inte mådde dåligt av andra orsaker (typ början på förkylning, ätit dåligt pga sömnbristen osv) då hade jag förmodligen orkat träna.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • La Lola

Ja.
    Jag sover mycket sällan mer än 5-6 timmar per natt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Texasthecat

Jag sover ca 5 - 6 timmar per natt och då i omgångar. Äter jag bara en ordentlig frukost så har jag inga problem med att gå och träna på gymmet....

Go suck on a lemon or something...
  • lille Birger

Jag har själv haft samma problem. Det är bra att kunna träna när man vill, och kunna avstå när man inte har ork.

• tundra

Nej.
    Aldrig.
    Hu jag är så känslig för sömnbrist!
    Försökte gympa när sonen hade kolik och vandrade mest runt som en zombie.
    MÅSTE sova 8 h minst!
    Sååå lättad att koliken släppte o att lillplutt sover 12 h nu för tiden.

• Lufsan

Jag hade aldrig lyckats med det, sover mellan 8-10 timmar annars är jag helt slut! Och då äter jag rätt med mera. 
    Dessutom avbruten sömn, nej då hade jag inte ens orkat jobba.
    Jag tycker att du kanske ska ta det lugnt med gympan tills du har mer ork. Det är helt okej att inte orka och man ska lyssna på kroppen.  

En dag i sänder.
  • Pulkåkarn

Byt träningsform tills du är på banan igen. Gör något som inte kräver så mycket tanke typ Walking eller löpning. Fysisk aktivitet är bevisat bra för sömnen. Kanske är det så att du behöver träningen mer än någonsin nu. Var nöjd med det du får till. 20 min är nog mer än de flesta småbarnsföräldrar får till.

Svar på tråden Skulle du orka träna om du bara sovit 5 tim med avbruten sömn?