• Habbi

Ont i "tjej magen" 4 månader efter förlossning? Snabba svar tack!

Igår började det med att jag fick ont i huvudet, det höll i sig till idag. Under dagen har jag fått mer och mer ont i livmodern (tror jag det är). Ibland är det som mensvärk och ibland är det vanlig smärta som typ att de spänner. Jag mår illa, är orklös och blir ibland yr. Kan tilllägga att jag helammar, har inte fått min mens ännu OCH jag har inte gjort någon gynundersökning efter förlossningen som man egentligen bör göra. Jag har varken orkat eller haft tid till det.

Vad tror ni, är det ägglossning / mens eller borde jag vara orolig att de kan vara något annat värre?

• Svar på tråden Ont i "tjej magen" 4 månader efter förlossning? Snabba svar tack!
  • Nyfiken gul

gravid igen?

Ägglossningen kommer ju som bekant före mensen... och man kan bli gravid fast man ammar.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lady without tattoo

Tror det är något som gör att du borde bli kollad av gynläkare vad du nu än hittar på för ursäkter för att slippa

Yrke: Leg pratkvarn
  • Lady without tattoo
    Habbi skrev 2011-10-02 21:21:40 följande:
    Ingen mer?
    Varför spekulera? Varför törs du inte fråga sjukvården?
  • Krusse88

Jag skulle definitivt ha tagit ett grav-test eller så hade jag kontaktat min barnmorska för kontroll.

• Habbi
    Lady without tattoo skrev 2011-10-02 21:24:31 följande:
    Varför spekulera? Varför törs du inte fråga sjukvården?
    Joo absolut! :P Jag ska göra det imorgon.
  • Makka Pakka

Så känner jag också ibland. Min son är också 4 mån. Fick mens 1 ggn i augusti men sen dess har den inte kommit igen. Men mensvärk har jag ibland.. Det kan faktiskt vara ÄL också... fast utan mens Min BM tyckte iaf inte det var nåt konstigt..

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Liiza

Har du ringt din bm  och bokat tid? Frågat vad det kan vara?

Jag var tvungen  att läsa eftersom jag inte visste vad "tjejmagen" är hahaha, det är alltså  "nedanför naveln" livmodern/äggstockar

Hoppas att du fått svar och att allt  är bra

• Lady without tattoo
    Habbi skrev 2011-10-03 11:55:21 följande:
    Tog nyss ett test och det SKREK negativt Men ska fixa tid för undersökning .
    Har du haft problem med huvudvärk innan denna tråd? Alltså innan graviditeten? Är du stressad?
  • Habbi
    Lady without tattoo skrev 2011-10-03 12:22:02 följande:
    Har du haft problem med huvudvärk innan denna tråd? Alltså innan graviditeten? Är du stressad?
    Naaeee, haade huvudvärk iförrgår och igår. Men inte idag.. och jag brukar inte ha huvudvärk annars heller så länge jag får sömn. Ja jag är stressad typ hela dagarna. Vadårå?
  • Lady without tattoo
    Habbi skrev 2011-10-03 12:38:17 följande:
    Naaeee, haade huvudvärk iförrgår och igår. Men inte idag.. och jag brukar inte ha huvudvärk annars heller så länge jag får sömn. Ja jag är stressad typ hela dagarna. Vadårå?
    Det var en hövlig fråga jag ställde.Är du stressad kanske det kan vara en orsak till dina krämpor?
  • Habbi
    Lady without tattoo skrev 2011-10-03 13:19:35 följande:
    Det var en hövlig fråga jag ställde.Är du stressad kanske det kan vara en orsak till dina krämpor?
    Mjoo kanske.. men jag tror att det kanske är mensen som är på g. De är vad nästan alla har sagt. Måånga som hade så när deras första mens kom efter en förlossning.
  • Fridayyy

Druckit tillräckligt? Jag har märkt att jag måste dricka mycket, inte bara när jag är direkt törstig utan lite mer annars kan jag bli yr och må illa. Det gör jag aldrig annars.

• Habbi
    Fridayyy skrev 2011-10-03 18:24:08 följande:
    Druckit tillräckligt? Jag har märkt att jag måste dricka mycket, inte bara när jag är direkt törstig utan lite mer annars kan jag bli yr och må illa. Det gör jag aldrig annars.
    Mjo nu har jag druckit massa.. mår mycket bättre idag! :) Men jag tror mensen kommer snart, jag är sugen på typ allt. Precis som de var innan jag blev gravid och skulle ha mens. Hehe.
  • skånegås

Kände mig som gravid veckan innan mensen kom efter andra barnet. Första gången i livet jag gjorde gravtest Men har denna gång också mensvärk till och från sedan lillen var 4 mån. Nu är han 6 mån och ingen mens än...

• Habbi
    skånegås skrev 2011-10-04 15:40:50 följande:
    Kände mig som gravid veckan innan mensen kom efter andra barnet. Första gången i livet jag gjorde gravtest Men har denna gång också mensvärk till och från sedan lillen var 4 mån. Nu är han 6 mån och ingen mens än...
    Gjorde du inge gravtest när du väntade dina två första barn? :P
Svar på tråden Ont i "tjej magen" 4 månader efter förlossning? Snabba svar tack!