• Två döttrar och en son

Lillan 7,5 mån står mot möbler.

Vad fort det går! Förvånad

Vid exakt 7,5 mån, för fem dagar sedan, började lillan plötsligt krypa fram till fasta föremål och beslutsamt hålla fast sig och dra sig uppåt tills hon först stod på knä (stolt! ) och sen lyckades hon få under sig fötterna och ställde sig upp (åhhh vad stolt hon blev/är!!) och nu gör hon det hela tiden. Släpper till och med med ena handen och står och skriker och är sååå stor tycker hon! Skrattande Minns inte att de andra två gjorde det så tidigt... Hon började krypa ordentligt (eller rättare sagt släpar sig fram snabbt) vid 6 mån. Och två veckor senare står hon redan!

Räknar med att om någon månad kan hon stå själv och kanske till och med ta sina första steg. Nu går det undan....  

Verkar som att hon är så ivrig på att kunna delta i leken med syskonen.   

• Svar på tråden Lillan 7,5 mån står mot möbler.
  • viseversa

Fast om hon kröp vid 6mån och ställde sig upp vid 7,5 mån så är det ju inte två veckor emellan?

Odin är 7mån nu. Han har börjat ställa sig på knä mot saker. Men han får inte under fötterna ännu=) 

• Krake

Duktig!

Moster, inte monster.
  • Två döttrar och en son
    viseversa skrev 2011-10-03 09:19:23 följande:
    Fast om hon kröp vid 6mån och ställde sig upp vid 7,5 mån så är det ju inte två veckor emellan?

Odin är 7mån nu. Han har börjat ställa sig på knä mot saker. Men han får inte under fötterna ännu=) 
    Nej det är det ju inte...Skrattande
    Skrev helt fel. Hon började krypa snabbt för två veckor sedan, vid 7 mån, menade jag.

Det var så himla kul att se första gången när hon var i vår säng; fick syn på sänggavlen, beslutsamt hasade fram dit, sträckte upp händerna, tog tag i kanten och så drog sig upp på knä först och sen upp på fötter! Solig 
    Åhh vad stolt och mallig hon blev! Log från öra till öra , gungade upp och ner och skrek högt för att vi alla riktigt skulle se henne! SkrattandeHjärta
  • viseversa
    Två döttrar och en son skrev 2011-10-03 09:32:17 följande:
    Nej det är det ju inte...Skrattande
    Skrev helt fel. Hon började krypa snabbt för två veckor sedan, vid 7 mån, menade jag.

Det var så himla kul att se första gången när hon var i vår säng; fick syn på sänggavlen, beslutsamt hasade fram dit, sträckte upp händerna, tog tag i kanten och så drog sig upp på knä först och sen upp på fötter! Solig 
    Åhh vad stolt och mallig hon blev! Log från öra till öra , gungade upp och ner och skrek högt för att vi alla riktigt skulle se henne! SkrattandeHjärta
    Ja hon är duktig=). snart önskad du hon satt längre. När hon börjjar riva i bokhyllor och skåp=).
  • viseversa
    Lillpyret2011 skrev 2011-10-03 09:52:38 följande:
    Är 7,5 månader tidigt?
    Det beror väl på vad man jämför med=). Om man tänker på mina tjejer så är det tidigt. Dom ställde sig vid 9resp12mån. Tänker man på mig som gick varit lika duktig och stolt om hon var 10mån och ställde sig mot möbler=). Ungen skiter väl i när den kan. bara attd en kan=)
  • viseversa
    viseversa skrev 2011-10-03 09:55:14 följande:
    Det beror väl på vad man jämför med=). Om man tänker på mina tjejer så är det tidigt. Dom ställde sig vid 9resp12mån. Tänker man på mig som gick varit lika duktig och stolt om hon var 10mån och ställde sig mot möbler=). Ungen skiter väl i när den kan. bara attd en kan=)
    Jämför man med mig som gick obehindrat utan stöd vid 8 mån så är det sent ska det stå! Men massa text försvann av någon anledning! Hon hade varit lika duktig och stolt om hon ställt sig upp vid 10mån.
  • Lillpyret2011

Ja det är klart. Själv var jag sen, gick vid 14 månader. Mina yngsta reste sig och gick runt möbler när de var 5,5 månader. Kul, och även lite jobbigt ;)

• Två döttrar och en son
    Lillpyret2011 skrev 2011-10-03 09:52:38 följande:
    Är 7,5 månader tidigt?

Vet inte alls. Nä, det är i "normalspannet" så... Tror tom att det finns de som försöker resa sig vid sex mån! Men det är väldigt tidigt däremot.

Men för mig kändes det tidigt .Men så känner man nog som mamma oavsett när det sker. Man blir så förvånad att ens bebis börjar att stå helt plötsligt!  

Vår första flicka var nog ca 8,5-9 mån när hon gjorde lika och var 9-9,5 mån när hon tog första stegen. Det tyckte jag också kändes jättetidigt för mig!

Pojken var lite senare; ca 9 mån när han började resa sig och 11 mån när han tog första stegen. 
  • viseversa
    Lillpyret2011 skrev 2011-10-03 09:59:13 följande:
    Ja det är klart. Själv var jag sen, gick vid 14 månader. Mina yngsta reste sig och gick runt möbler när de var 5,5 månader. Kul, och även lite jobbigt ;)
    ha ha min lillebror kan man kalla sen. han gick först vid 18mån. 14 mån är inte speciellt sent tycker jag. Mer det "normala" =). Min lillebror är även den "smarta" i min familj. Har en imponerande hög iq och skulle platsa i mensa=). FAST han gick sent=)
Svar på tråden Lillan 7,5 mån står mot möbler.