• Lady Maria

Vilka grönsaker gillar era barn?

Ge mig tips på vad era barn gillar för grönsaker. Vad serverar ni för grönsaker på vardagarna?

Sonen gillar gurka, paprika och morot. Vill börja erbjuda fler nyttiga och gärna snabblagade grönsaker.

Tacksam för era bästa tips!

• Svar på tråden Vilka grönsaker gillar era barn?
  • Ema86

min 1,5 åring gillar ärtor, majs, morot, gurka och salladsblad .. hehe

säkert mera oxå men det här är det som förekommer mest 

• straw2008

morot tomat o gurka, äter vi tacos kan de ev peta i sig lite majs.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • 010306

broccoli, gröna bönor, haricot verts, majs , gurka, tomat ( gärna cocktail tomater), sallad, vitkål

• La Lola

Majs och ärtor är Heddas favvisar.
    Ärtor kan hon äta frysta som förrätt medan jag lagar middag.

Har man barn behöver träna på motorik o luras till att äta grönsaker kan man stoppa just frysta ärtor i en tablettask. .-)

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Trident5678

Vår 4,5-åring gillar gurka, morot, majs, gröna ärtor, broccoli, blomkål. Det är grönsaker som regelbundet förekommer till maten. Sallad, paprika och tomat är inga favoriter.

Vår 1,5-åring är lite mer kräsen. Han äter det mesta som storebror äter men det går i perioder och ibland totalvägrar han.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • As mamma

Min son gillar tomat, gurka, majs, morot, vitkål, avocado, ärtor, isbergssallad.. det mesta faktiskt.

• sallybuse

Jag har ett barnbarn som är 5 år och han älskar broccoli.Han är jätte duktig på att äta all sorts grönsaker men broccoli är nog de bästa.Men han tycker bara om de som kokt till maten lägger man de i gratäng så tycker han inte om de.

• Prodin

15 månader:

majs, sparris, blomkål, broccoli, kidneybönor, sockerärtor, avocado, haricot verts, riven morot och en del andra bönor

Your argument is invalid
  • ELLEoClara

Min 2 1/2 åring är inte särskilt förtjust i grönsaker, smakar oftast inte. ( fram till 1 års åldern åt hon allt )

Äts med god aptit : ärtor och majs
    Äts ibland  : broccoli 
    Kan smakas / slickas lite på : mini morötter, mini majs, gurka, körsbärs tomater. 

• BrödernaBus

Son snart 3 år äter allt utom morötter vare sig dem är råa eller kokta
    Son på 15 månader äter allt inkl morötter

• 071001

Majs, ärtor, gurka, tomat, paprika är de jag vet att hon äter.

• Lady Maria

Tack för era tips! Nu har jag köpt hem haricot verts, majs och vitkål. Hur brukar ni tillaga haricot verts?

Svar på tråden Vilka grönsaker gillar era barn?