• Hälsingetös

Esberitox???

Brukar äta Esberitox när det börjar vankas förkylning. I år har det tagit lång tid innan den har närmat sig mig, men nu känner jag i alla fall att det är på gång.

Min fråga är nu, är Esberitox farligt att äta eller är det fritt fram?
    Självklart kan jag fråga i butiken, men vet nån av er slipper jag ju den promenaden idag.

God fortsättning på er alla!!

• Svar på tråden Esberitox???
  • Hälsingetös

Jag googlade lite och hittade att man inte skulle äta Esberitox under graviditet eller amning.

Skit också...

Någon som har nåt annat bra att rekomendera??

• Champagne

Hälsingetös

Vistas inte bland mycket folk, tvätta händerna med tvål och vatten (sprita dem gärna också). Undvik att ta folk i hand. (Bär munskydd

Smittan sprids ju om någon tex hostat i handen och sen går och hälsar på dig. Eller om någon nyser i en affär och folk andas in viruset.

Hoppas att du slipper förkylningen i alla fall

Gott Nytt År!

• Hälsingetös

Tack för tipset :))

Lite svårt att undvika när jag jobbar i den miljön... mycket folk som
    kommer och går - konstigt bara att förkylningen inte kommit tidigare....

Men skulle vara skönt om någon hade något supermedel på lut som man
    kunde använda - annars får väl jag hosta tillbaka på alla andra.... :)

Gott Nytt på dig också!

• HuldaStina

När det står att ett preparat inte rekomenderas under graviditet eller amning, så kan det bero på att det helt enkelt inte forskats kring det. Exempelvis står det på Omega3 burkarna att det inte rekomenderas, men jag känner en tjej som forskar kring just Omega3 och hon rekomenderar STARKT att äta Omega3 strax före och under graviditet, det hjälper fostret att utvecklas....

Svar på tråden Esberitox???