• Vaniljkex

Någon som sovit gott i en Ektorp bäddsoffa?

Har någon en Ektorp bäddsoffa från Ikea? Är den bekväm att sova i? Vi funderar på att byta ut gästsängen mot en sådan, men vill gärna få lite referenser.

• Svar på tråden Någon som sovit gott i en Ektorp bäddsoffa?
  • Nina 566

Är det en tunn madrass som medföljer? Räcker den eller måste man komplitera med en extra madrass?

• Vaniljkex

Nina 566, den finns i olika prisklasser, men jag hittar ingen bra info om vad skillnaden ar i praktiken. Havet-alternativet ar den dyraste soffan, med latex i madrassen. Antar att den ar bast da. Madrassen ser hyfsat tjock ut pa bilden iaf.

Ziindlaa, hur ar den jamfort med en vanlig sang? 

• Nina 566
    Vaniljkex skrev 2011-10-04 15:31:07 följande:
    Nina 566, den finns i olika prisklasser, men jag hittar ingen bra info om vad skillnaden ar i praktiken. Havet-alternativet ar den dyraste soffan, med latex i madrassen. Antar att den ar bast da. Madrassen ser hyfsat tjock ut pa bilden iaf.

Ziindlaa, hur ar den jamfort med en vanlig sang? 
    Ok, tack för svaret. Då vet jag =)
  • Esmiso

ja helt ok. Hade det som min enda säng när sonen och jag bodde i en minitvåa och mitt rum var vardagsrummet.

Sov i den varje natt i över ett år. Funkade fint! Vi har den som gästsäng numer.

• Nina 566
    Esmiso skrev 2011-10-04 17:52:55 följande:
    ja helt ok. Hade det som min enda säng när sonen och jag bodde i en minitvåa och mitt rum var vardagsrummet.

Sov i den varje natt i över ett år. Funkade fint! Vi har den som gästsäng numer.
    Vilken madrass hade ni? Tunn, tjock?
  • Mabaja

Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en ikeasoffa en gång till! Så himla dålig kvalitet... och inte ville de reklamera heller fast det var garanti i hur många år som helst typ!

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Nina 566
    Mamma till W skrev 2011-10-04 17:59:02 följande:

Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en ikeasoffa en gång till! Så himla dålig kvalitet... och inte ville de reklamera heller fast det var garanti i hur många år som helst typ!

Oj, vad hände?
  • Mabaja
    Nina 566 skrev 2011-10-04 18:00:35 följande:
    Oj, vad hände?
    Sittkuddarna blev nedsutta så såg ut som ett V efter 10 mån! Och när jag fick avslag om reklamation tappade jag all tillit till ikeas soffor...
  • Nina 566
    Mamma till W skrev 2011-10-04 18:20:12 följande:
    Sittkuddarna blev nedsutta så såg ut som ett V efter 10 mån! Och när jag fick avslag om reklamation tappade jag all tillit till ikeas soffor...
    Ok, trist.

har några kompisar som hade Göteborg tror jag att den heter och den blev konstig i dynorna efter 1-2 år....
  • Mabaja
    Nina 566 skrev 2011-10-04 18:50:34 följande:
    Ok, trist.

har några kompisar som hade Göteborg tror jag att den heter och den blev konstig i dynorna efter 1-2 år....
    så efter våra erfarenheter så kommer vi aldrig mer köpa en soffa på ikea... Tycker att sittdynorna ska hålla liiite längre än 10 mån! :)
  • Vaniljkex
    Esmiso skrev 2011-10-04 17:52:55 följande:

Tack for infon. Blir nog en sadan da.
  • Esmiso
    Nina 566 skrev 2011-10-04 17:54:25 följande:
    Vilken madrass hade ni? Tunn, tjock?
    tjock
  • Tina83

Det borde den vara för jag sover gott PÅ min vanliga ektorp, haha  

• Jaylene

Ja, jag tycker den är bra! Sambon använde den som säng när han bodde hemma och nu har vi den som gästsäng. Jag kan absolut rekommendera den.

Svar på tråden Någon som sovit gott i en Ektorp bäddsoffa?