• Fannylovisa

Hjälp! 2 RFSU Gravtest visade positivt sedan försvann strecken :O

Hej! Vore tacksam om ngn vill hjälpa mig nu.

Jag skulle haft mens för en vecka sedan. Testade idag med RFSU gravtest och det visade som på bilden, hoppas den inte är suddig.

(2 streck, varav det ena jag tolkade som positivt gravtstreck och syntes efter 5 minuter har gått). Meeen 30 minuter senare var det strecket borta ???

Jag visste inte vad jag skulle tro, så jag gjorde ett nytt test senare. Det visade samma sak också. Se bild.

Kan det bli såhär fast man inte är gravid också`? Snälla kan ngn hjälpa mig att tolka detta..
  • Svar på tråden Hjälp! 2 RFSU Gravtest visade positivt sedan försvann strecken :O
  • Martina86

Det andra strecket, är det det längst till vänster du menar? Det är väl urinrester som har samlats!

• Fannylovisa

Jag ser 2 ? Om man kollar lite nedanför det klarröda strecket syns ett till svagare streck?

• Fannylovisa

Okej. Förvirrande isf med 2 röda streck. Då borde de ha en annan färg för urinrester. När jag väntade dottern var jag aldrig med om detta, m använde då CB. Tack för svar!

• Fannylovisa

2 röda streck synliga, visade sig. Min man såg detta också. Vad som förvånade mig var att det ena strecket försvann efter 30 min. Nu säger ngn att det var urinrester. Väldigt dåligt av RFSU isf att det ska visa 2 röda streck om man är gravid, men att ett av strecken också kan betyda urinrester. Förvirrad

• slemtorsk i din bralla
    Fannylovisa skrev 2011-10-03 20:01:16 följande:
    Okej. Förvirrande isf med 2 röda streck. Då borde de ha en annan färg för urinrester. När jag väntade dottern var jag aldrig med om detta, m använde då CB. Tack för svar!
    men urinresterna släpar ju med sig färgrester så därför kan det inte vara en annan färg.. det streck som iaf JAG ser är utanför testområdet och i kanten av den plastade ändan och då är det INTE ett positivt test, jämför med hur det ser ut i instruktionerna så ser du att det är felplacerat...

Om du tittar på strecken jag har satt dit (lite snett tyvärr) så ser du ungefär vart ett positivt streck skulle visa sig....

• Stratto

Bilden är så suddig så det är svårt att se om det vänstra röda fältet är färg som fastnat i plastkanten eller om det är på testområdet.
    OM det är på testområdet så är det ju ett klockrent PLUS:
    Bäst att låta bli att kolla på test efter 30 minuter. Det kan ha försvunnit eller kommit till streck.

• Stratto
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-03 20:06:29 följande:
    men urinresterna släpar ju med sig färgrester så därför kan det inte vara en annan färg.. det streck som iaf JAG ser är utanför testområdet och i kanten av den plastade ändan och då är det INTE ett positivt test, jämför med hur det ser ut i instruktionerna så ser du att det är felplacerat...

Om du tittar på strecken jag har satt dit (lite snett tyvärr) så ser du ungefär vart ett positivt streck skulle visa sig....

• Fannylovisa

Först var det bara ett streck nästan direkt - kontrollstreck. Sedan efter 5 min när man ska kolla då var det andra strecket där, väl synligt. Och det var alltså det som försvann efter 30 min. Samma streck igen på andra testet. Konstiga tester..CB är iaf + lr - Man hoppas ju ååå

• honduvet

Man ska aldrig läsa av ett gravtest 10 minuter efter att man testat sig. 
    Då leker de sina egna liv. Testet visar endast resultat enligt de minuterna som står i bruksanvisningen. 

• Fannylovisa

Det står att man ska läsa av testet efter 5 min. Det gjorde jag, hade också en klocka bredvid.

• honduvet

Kolla inte efter mer än 10 minuter på ett gravtest som sagt. De funkar inte efter ett visst antal minuter. 
    Negativa test kan bli positiva osv.  

Svar på tråden Hjälp! 2 RFSU Gravtest visade positivt sedan försvann strecken :O