• Kyanita

Vad ska jag göra?

Hej! Jag har en son på 17,5 år. Sedan nian har han strulat med skolan men skärpte sig faktiskt i slutet. I första ring så gick det sisådär fastän han gick lärling just för att han var skoltrött. Sedan i somras började vi misstänka att han rökte på ibland och fick det bekräftat för ett par veckor sedan. Han är otroligt respektlös, skyller allt på mig, mamma. Enligt honom har han aldrig fått något, jag har bara ägnat mig åt hans funktionshindrade lillebror osv. Detta är inte sant för jag har alltid sett till att få tid med honom och han får faktiskt mer grejor än lillebror (lillebror är autistisk och är inte så intresserad av annat än datorn). Han har inte fått pengar av oss i sommar eftersom han totalt sket i att söka sommarjobb. Vi har ju köpt kläder och så till honom men han har knappt fått något i rena pengar.

Idag sket han i att gå till skolan trots att detta är sista chansen för honom. Om han inte sköter sig så åker han ut från skolan. Min man stängde då av internet för honom. Nu ikväll när vi skulle äta middag så¨tog han tallriken och smällde igen dörren på sitt rum. Min man blev jättearg och slet upp dörren och sa att vi äter faktiskt ute i köket. Då började de skrika på varandra. Sen började min son slå på min man som brottade ner honom.

Hela familjen håller på att gå under. Jag har börjat en kontakt på soc men min grabb vägrar all hjälp därifrån. Jag känner mig helt villrådig! Just nu så känner jag mig som åsnan mellan två hötappar! Jag vill ju så gärna hjälpa min grabb men jag vill inte offra hela familjens välmående heller. Om han skulle flytta till pappan lär han få göra vad som helst utan någon som helst kontroll. Hjälp mig!!

Svar på tråden Vad ska jag göra?