Cirka 30 kg att gå ner....
Nu några månader efter förlossningen har jag 30 kg att gå ner, känns lite tungt. Ni som har gått ner mycket i vikt vad har ni gjort, jag behöver era tips!
Nu några månader efter förlossningen har jag 30 kg att gå ner, känns lite tungt. Ni som har gått ner mycket i vikt vad har ni gjort, jag behöver era tips!
Jag har gått med i Viktklubb på nätet. Nyckeln för mig är matdagboken, jag skriver upp allt jag äter och ser till att ligga under 2000 kcal de flesta dagar. Om jag slarvar det minsta med dagboken så slutar jag gå ner och går kanske t o m upp lite trots att jag "tycker" att jag sköter mig någotsånär. Viktklubb har också en delmålsfunktion där man kan planera olika belöningar när man nått sina delmål. Däremot följer jag inte menyerna, jag gillar att planera min mat själv. Amningen gör säkert sitt till men jag har gått ner 15 kg sedan förlossningen i april (borträknat allt vatten etc som jag tappade nästan direkt efter förlossningen). Jag har satt upp ett långsiktigt mål, ytterligare -10 kg till maj 2012, och räknar med att börja träna ungefär samtidigt som jag går över till delamning om en månad eller så.
När man har så mycket att gå ner som jag tror jag att det är bättre att låta det gå långsamt, annars känns det lätt oöverstigligt. Dessutom behöver jag lära mig ett nytt sätt att äta och leva, och det tar ju också tid. När jag tidigare försökt stressbanta (1 kg/veckan) så har det slutat med frustration och faktiskt en högre slutvikt än den jag började med.
Lycka till!
Vad duktig du är :) vad kostar viktklubb per månad?
Jag betalade för ett år, då blev det typ 50:- i månaden tror jag.
LCHF fungerar bra. Tänk bara på att om du ammar går då mer miljögifter över i mjölken och helammar man kan man få problem med mjölkproduktionen om man gör en snabb kostomläggning eller viktnedgång, så ta det lugnt... och ta det gradvis.