• Rainbow brite

Receptfria Hostmedeciner Mot torr/rethosta (GRAVID)

Inatt har jag fått sova 1 timme och har hostat men inget slem eller så utan det känns som ret/torr hosta.

Jag har redan fått utskrivet medecin mot lunginflammation  av läkare men hostan tar musten ur mig.

Vilken receptfri hostmedecin kan man som gravid ta som ÄR bra mot sådan hosta?

Noskapin? Finns den kvar?

Är Gravid i v 31     

2005 * 2009 * 2010 * 2011
  • Svar på tråden Receptfria Hostmedeciner Mot torr/rethosta (GRAVID)
  • skånegås

För mig funkade också bisolvon som är slemlösande, då slemmet liksom satt fast och gjorde att jag fick torrhosta fast det berodde på slem... Det allra bästa är ju att prata med apotekspersonalen...

• gammeltacka

Receptfria hostmediciner är tämligen verkningslösa tyvärr.
    Be din läkare skriva ut till exempel Coccilana-Ethyfin som är ok att ta när man är gravid, men inte när man ammar. Ofta hjälper det med ett par doser bara så man kommer ur hostandet och retningen i halsen lägger sig.
    Gravid och hosta = inget kul. Nyförlöst och hosta = mardröm Hoppas du snart mår bättre {#emotions_dlg.flower}

• Rainbow brite

Eller finns det bra huskurer man kan ta mot skiten?

Nej gravid och hosta hör verkligen inte ihop. 

• bustösen

jag har använt receptfria thera-cough nu när jag är gravid, och den funkar för mig

• gammeltacka

Te eller vatten med honung.
    Suga på en sockerbit.

• Rainbow brite
    gammeltacka skrev 2011-10-04 10:02:28 följande:
    Te eller vatten med honung.
    Suga på en sockerbit.

det där med sockerbit har jag aldrig hört faktist

Men det där med att gurgla halsen tex i vidrigt salt vatten för att få bort bakterier går det tro?

Svar på tråden Receptfria Hostmedeciner Mot torr/rethosta (GRAVID)