Jag, som chef hade heller inte gett dig något jobb som gruppchef.
Inte idag och förmodligen inte på väldigt länge
Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:41:24 följande:
Nej tydligen spelar det ingen roll att det alltid är jag som hjälper don nya, jag har upptäckt flertalet stora fel i verksamheten och åtgärdat, jag är omtyckt av kollegor och chefer, jag är driven och engagerad och har erfarenhet av ledarskap från tidigare tjänst
Du har redan upptäckt stora fel i versamtheten och åtgärdat dem, trots att du är nyanställd
Man har inte den kunskapen som nyanställd, den besitter man först tidigast ett par år in i verksamheten med erfarenhet av hela verksamheten
Att gå in och göra ändringar har förmodlingen gett din chef krupp
Du är driven på helt fel sätt
Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:50:42 följande:
Nej jag har förstått att hon känner så, jag är otroligt ivrig att få komma vidare men det känns som att jag står stilla och trampar.. Det är inte absolut en chefstjänst jag vill ha, jag vill bara få möjligheten att komma vidare
Du är för ivrig så till den grad att du tränger dig på, du klampar in på områden du inte ska.
Och jo, det är chefstjänsten du vill åt, eller hur..?
Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:57:40 följande:
Inte alls länge, men tjejen som fick tjänsten som gruppchef började samtidigt som mig. Enda skillnaden på oss är att hon är lite äldre
Enda lilla skillnad är att hon är äldre och jobbat längre....
Ja där sitter kunskap erfarenhet och ödmjukhet inför sin uppgift, det är dom kunskaperna man letar efter hos en gruppchef
Jag vill inte ha en vild 24 åring som gör allt på volley och får för sig att göra fundamentala ändringar i verksamheten utan att förankra det i ledningen bara för att hon "vet" bäst
Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 11:41:22 följande:
Jag har sökt som gruppchef en gång och pratat med kontorschefen om min vilja att utvecklas en gång innan och en gång efter, har även tagit det vid medarbetarsamtal med min gruppchef. Jag har hittat två stora fel som jag fått åtgärdade och lämnat in massor av förbättringsförslag för våra sydtem. Hon säger själv att jag är en jätte härlig tjej med rätt inställning och bra kvaliteter. Jag känner mig tillbakahållen och det är tråkigt, jag älskar utmaningar och presterar som bäst när jag får tankenötter. Jag gör ett bra jobb på mina nuvarande arbetsuppgifter men de stimulerar mig int
Försök att i lugn och ro bryta ner det samtalet.
Byt ut dig själv mot en annan medarbetare, tänk bort din egen förträfflighet
Vad sa din chef egentligen?
En härlig tjej? Men vad är du för medarbetare?
Osv
Jag tror du känner dig tillbaka hållen för att du är tillbaka hållen. som chef får allt det du skriver att dra öronen åt mig