• Anonym (arbetsvillig)

Besviken på arbetsgivaren

Jag är så himla besviken på min arbetsgivare, jag harbåde uutbilning och ambition för en högre position inom företaget, jag har pratat med kpntorschefen flera gånger om att jag önskar utvecklas inom företaget och hon har lovat att ge mig olika projekt för att utveckla min kompetens och stimulera hjärnverkstaden. Ändå ser man stt ho. hela tiden väljer andra för roller som hon vet att jag väldigt gärna vill ha! Börjar tro att hon misstror mig på grund av min ålder och känner att jag inte alls får dom utvrvklingsmöjligheter jag blivit lovad Skit besviken!!

• Svar på tråden Besviken på arbetsgivaren
  • Anonym

Kanske är det så att du TROR att du passar men dom VET att du inte gör det.. Dock kan det va snällare av dom att så fall berätta det för dig..

• LeperMessiah

Håller med ovanstående. Att man vill ha någonting betyder inte att man får. Finns det bättre val så får de självklart chansen före dig. 

Det låter som att hon sagt att du ska få chans till kompetensutveckling. Då menar hon säkert att du ska få gå på kurs eller liknande, inte få en ny tjänst.  

Circus comes to town - you play the lead clown
  • Anonym (chef)

Kan ju vara så enkelt att hon inte anser att du passar i de positionerna.
    Jobbar själv som "chef" och sitter nu med en anställd som ringt och mailat vid ett flertal tillfällen och försöker komma sig upp i företaget....men h*n är inte tillräckligt bra. MITT jobb är att se till att rätt person hamnar på rätt plats och faktiskt så spelar (till vis del) utbildning och egenvilja ingen roll.
    Är du rätt person för de tjänster du velat ha eller  anser du bara det sjäv?
    Vad det gäller projekt så kanske bättre framåtanda hade varit att påbörja dessa själva eller kommit med förslag på vad just du skulle kunna göra...istället för att ringa ännu ett (tjat)samtal om att du vill ha "något" . 

• Anonym (arbetsvillig)

Nej hon har sagt till mig att hon ska ge mig de chanser som dyker upp gör att hjälpa mig att utvecklas åt rätt håll.. Hon har sagt att jag passar jätte bra för den typen av tjänst. Sist när jag sökte som gruppchef sa hon att jag gjorde en jätte bra intervju och har alla förutsättningar i världen men behöver lite mer prova på projekt först för att utvecklas och ett exempel på det kunde vara att ansvara för extrapersonalen i vinter under dom 6 veckor dom är här. Inte fan fick kag den chansen heller, fick lästa på intranätet idag att en annan kvinna fick den chansen..

• Anonym (arbetsvillig)

Jag har kommit med massor av rgna förslag och tagit fram exempel osv, men inget händer..

• Mandel

Så länge det inte är uppenbart att någon med sämre meriter/kunskaper/erfarenheter än du får en sådan tjänst så är det inget du kan göra. Du kan kanske inte ens göra något om de väljer en som är sämre...
    Jag vet av egen erfarenhet.
    Jag hade flera års erfarenhet, utbildning och bra betyg från tidigare arbetsgivare. Jag hade hög närvaro och var omtyckt av både leverantörer och övriga arbetskamrater.
    Ändå valde avdelningschefen att ge en sådan tjänst som jag sökte till en tjej utan utbildning, utan erfarenhet och med väldigt hög frånvaro.
    Det som låg mig i fatet som jag inte kan bevisa var att jag blev gravid som nyanställd. Något annat finns inte att anmärka på. Om det nu ska gå att anmärka på det...
    Jag talade även om för chefen att jag har ju inte ens fått ett enda klagomål under de åren jag jobbat där eller en enda tillsägelse utan allt jag gjort har varit bra.
    Jag sa upp mig!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (chef)
    Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:08:56 följande:
    Nej hon har sagt till mig att hon ska ge mig de chanser som dyker upp gör att hjälpa mig att utvecklas åt rätt håll.. Hon har sagt att jag passar jätte bra för den typen av tjänst. Sist när jag sökte som gruppchef sa hon att jag gjorde en jätte bra intervju och har alla förutsättningar i världen men behöver lite mer prova på projekt först för att utvecklas och ett exempel på det kunde vara att ansvara för extrapersonalen i vinter under dom 6 veckor dom är här. Inte fan fick kag den chansen heller, fick lästa på intranätet idag att en annan kvinna fick den chansen..

Så hon gav feedback på intervjun, jättebra! Men du fick inte jobbet för någon annan var bättre lämpad.
    Hon gav dessutom ett exempel på vad du skulle behöv, för att kunna få en mer ansvarsfull tjänst vid senare tillfälle. När exemplet blev verklighet så valde hon någon som var bättre lämpad, hel okej!
    Av vad du har berättad här så har din chef inte lovat dig någonting utan snarare gett dig verktygen att kunna utvecklas men du har tagit det som "löften" till bättre tjänster.
    Av denna (lilla) infon hade nog inte jag heller sett dig mogen till några större uppgifter om jag ska vara ärlig.
  • Anonym (arbetsvillig)

Nej tydligen spelar det ingen roll att det alltid är jag som hjälper don nya, jag har upptäckt flertalet stora fel i verksamheten och åtgärdat, jag är omtyckt av kollegor och chefer, jag är driven och engagerad och har erfarenhet av ledarskap från tidigare tjänst

• Anonym (arbetsvillig)

Nej tydligen spelar det ingen roll att det alltid är jag som hjälper don nya, jag har upptäckt flertalet stora fel i verksamheten och åtgärdat, jag är omtyckt av kollegor och chefer, jag är driven och engagerad och har erfarenhet av ledarskap från tidigare tjänst

• LeperMessiah

Jättetråkigt att du känner det såhär TS, men hon tycker uppenbarligen inte att du är redo för de tjänster som dykt upp hittills. Försök skaffa lite självdistans. 

Circus comes to town - you play the lead clown
  • Anonym (arbetsvillig)

Nej jag har förstått att hon känner så, jag är otroligt ivrig att få komma vidare men det känns som att jag står stilla och trampar.. Det är inte absolut en chefstjänst jag vill ha, jag vill bara få möjligheten att komma vidare

• Anonym (chef)
    Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:50:42 följande:
    Nej jag har förstått att hon känner så, jag är otroligt ivrig att få komma vidare men det känns som att jag står stilla och trampar.. Det är inte absolut en chefstjänst jag vill ha, jag vill bara få möjligheten att komma vidare

Hur länge har du arbetat med den tjänsten du har nu?
  • Anonym (arbetsvillig)

Inte alls länge, men tjejen som fick tjänsten som gruppchef började samtidigt som mig. Enda skillnaden på oss är att hon är lite äldre

• Anonym (chef)
    Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:57:40 följande:
    Inte alls länge, men tjejen som fick tjänsten som gruppchef började samtidigt som mig. Enda skillnaden på oss är att hon är lite äldre

Suck. Som jag skrev i ett tidigare inlägg:
    - Av denna (lilla) infon hade nog inte jag heller sett dig mogen till några större uppgifter om jag ska vara ärlig.

Och den övertygelsen blir bara starkare. 

Du har inte varit anställd alls länge  (dina egna ord) men har hunnit upptäcka flertalet stora fel i verksamheten och åtgärdat, pratat med kontorschefen flera gånger om att du önskar utvecklas inom företaget och skriver att: Sist när jag sökte som gruppchef (du har alltså sökt som gruppchef flera gånger? ) 
    TA DET LUGNT! 

Hade jag som chef haft någon som var så EXTREMT på under så kort tid (men du svarar ju inte på HUR kort tid du varit anställd)  så hade jag också kännt mig jäkligt obekväm och väldigt tveksam till att låta dig få större ansvar.
  • Anonym

Jag satt också på en tjänst och blev lovad nya utmaningar och uppgifter i två år. Jag kastade mig över allt jag fick tag på och gjorde ett bra jobb med mycket beröm vad jag än gjorde. Men efter de här två åren så fick en annan kollega ta över de roligaste bitarna av mitt jobb (med finare titel och bättre lön än jag hade när jag gjorde samma uppgifter) och jag blev degraderad med motiveringen "Du har inte tillräckligt med erfarenhet för att kunna få den titel och lönen som är brukligt för det jobbet du utför."
    Varför placerar dem då mig på den tjänsten i två år och sedan upplyser mig om att jag inte har erfarenheten att få betalt för dem uppgifterna? Mina andra arbetskamrater blev förvånade och tyckte att det fungerade bättre när jag satt på den tjänsten och att kvaliteten på arbetet sjönk när kollegan tog över.
    Jag fick vaga löften om att någon gång i framtiden skulle det förbättras och jag skulle få nå upp till min målen som satts i min "individuella utvecklingsplan", men ingen kunde säga när. Tillslut fick jag nog och sade upp mig.
    Nu har jag ett nytt jobb med rejäl lönehöjning och ordentliga utmaningar. Tycker det är så synd idag att många företag idag inte ser till individer och ger möjligheten att utvecklas inom företaget. Det är ju då man behåller bra kompetens inom företaget!

Min åsikt är att livet är för kort för att slösas bort på att vara missnöjd på jobbet. Trivs du inte så byt jobb!

• Anonym (arbetsvillig)

Jag har sökt som gruppchef en gång och pratat med kontorschefen om min vilja att utvecklas en gång innan och en gång efter, har även tagit det vid medarbetarsamtal med min gruppchef. Jag har hittat två stora fel som jag fått åtgärdade och lämnat in massor av förbättringsförslag för våra sydtem. Hon säger själv att jag är en jätte härlig tjej med rätt inställning och bra kvaliteter. Jag känner mig tillbakahållen och det är tråkigt, jag älskar utmaningar och presterar som bäst när jag får tankenötter. Jag gör ett bra jobb på mina nuvarande arbetsuppgifter men de stimulerar mig int

• Waldo

Jag, som chef hade heller inte gett dig något jobb som gruppchef.
    Inte idag och förmodligen inte på väldigt länge

Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:41:24 följande:
    Du har redan upptäckt stora fel i versamtheten och åtgärdat dem, trots att du är nyanställd
    Man har inte den kunskapen som nyanställd, den besitter man först tidigast ett par år in i verksamheten med erfarenhet av hela verksamheten
    Att gå in och göra ändringar har förmodlingen gett din chef krupp
    Du är driven på helt fel sätt
    Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:50:42 följande:
    Du är för ivrig så till den grad att du tränger dig på, du klampar in på områden du inte ska.
    Och jo, det är chefstjänsten du vill åt, eller hur..?
    Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 10:57:40 följande:
    Enda lilla skillnad är att hon är äldre och jobbat längre....
    Ja där sitter kunskap erfarenhet och ödmjukhet inför sin uppgift, det är dom kunskaperna man letar efter hos en gruppchef
    Jag vill inte ha en vild 24 åring som gör allt på volley och får för sig att göra fundamentala ändringar i verksamheten utan att förankra det i ledningen bara för att hon "vet" bäst
    Anonym (arbetsvillig) skrev 2011-10-04 11:41:22 följande:
    Jag har sökt som gruppchef en gång och pratat med kontorschefen om min vilja att utvecklas en gång innan och en gång efter, har även tagit det vid medarbetarsamtal med min gruppchef. Jag har hittat två stora fel som jag fått åtgärdade och lämnat in massor av förbättringsförslag för våra sydtem. Hon säger själv att jag är en jätte härlig tjej med rätt inställning och bra kvaliteter. Jag känner mig tillbakahållen och det är tråkigt, jag älskar utmaningar och presterar som bäst när jag får tankenötter. Jag gör ett bra jobb på mina nuvarande arbetsuppgifter men de stimulerar mig int
    Försök att i lugn och ro bryta ner det samtalet.
    Byt ut dig själv mot en annan medarbetare, tänk bort din egen förträfflighet

Vad sa din chef egentligen?
    En härlig tjej? Men vad är du för medarbetare?
    Osv

Jag tror du känner dig tillbaka hållen för att du är tillbaka hållen. som chef får allt det du skriver att dra öronen åt mig
  • Anonym (arbetsvillig)

Hade jag inte upptäckt felen hade det kunnat få förfärliga konsekvenser för företaget, givetvis har jag inte bara slängt in förändringar hur som helst utan att ta det genom chefen på berörd avdelning. Jag är inte självgod, bara besviken över att det inte känns som att jag får hjälpen att utveckla som jag blivit lovad. Självklart vill jag bli chef någon gång i framtiden men det ligger en bit fram i tiden. Under tiden vill jag känna att jag får möjligheten att utvecklas åt det hållet, något som inte alls sker i dagsläget.Det gör mig rastlös pch frustrerad och besviken

Svar på tråden Besviken på arbetsgivaren