• Imasy

Lowcostholidays.se - Någon?

Är det någon som har bokat resa via lowcostholidays?

tyckte det var så billigt så det lät nästan för bra för att vara sant, men å andra sidan är jag ingen resenär så jag har faktiskt dålig koll på vad det kostar att resa utomlands.

Däremot så eragerade jag på att resetiderna var väldigt långa. Kollade för skojs skull vad en resa till turkiet skulle kosta, och det skulle ta nästan ett dygn att ta sig fram. ÄR det därför det är så billigt kanske? 

• Svar på tråden Lowcostholidays.se - Någon?
  • Floridasidan

Har inte bokat med dem, och har aldrig hört om dem men det säjer ju inte att de inte är bra. Kolla så de ställt resegaranti och inte har en massa klagomål innan Du bokar.

Det är ett Brittiskt företag lowcostholidays.com tydligen med en svensk hemsida lowcostholidays.se och svensk telefonservice.

Sämre flygtider innebär ofta lägre priser.

Hittade en rabattkod om Du ska boka, se om den funkar, ska gälla resao 2012 bokade senast denna månad.   rabatt2012

Har inte jämfört priserna men titta på t.ex. MrJet, Expedia, resfeber, Reseguiden och jämför samma rasa där.

(Hur ändrar man egentligen typsnitt här?)     

Florida reseinfo, tips, länkar, bilder, inför resan mm. www.floridasidan.se
  • Imasy

Ja hade jag åkt själv i enbart vuxet sällskap hade jag inte brytt mig så mycket, men det låter inte lika lockande att släpa barnen på en sådan lång resa till målet.

Men jag fattar ingenting när jag kollar på resesajter. Tycker det är svårt att få fram pris/person, och så slutar summan alltid på en massa mer med diverse tillägg till höger och vänster :/

Någon som har tips att komma med, lämnar ju knappt min kommun nu för tiden ;) 

• Floridasidan

Vilken typ av resesida och resa? Det skiljer mycket mellan sidor, tar vi hotellbokning så visar vissa priset per rum med allt inkluderat, för hela vistelsen, detta tycker jag är bäst. Andra visar priset per dag och ibland utan skatt mm. inräknat, då blir det genast besvärligare. Samma mad flyg, där visas ibland totalpriset för alla resenärer men ibland för en resenär, vissa har en massa konstiga avgifter men hos andra är det bara saker som reseförsäkring och avbeställningsskydd som tillkommer.

Man får titta och jämföra lite olika sidor och se lite vad andra rekommenderar och se vad som verkar bäst för en själv, man märker ganska snabbt om en sida kör med lockpriser som sen inte finns att boka märkliga avgifter eller konstiga villkor. När man hittat sina favoriter och lärt sig hur de fungerar så blir det sen betydligt lättare.

När det gäller charter har det ju också blivit så att det finns en massa tillval som förr alltid ingick , transfer och mat på planet t.ex. Det blir ju lite svårare att se slutpriset direkt men fördelen är ju att man slipper betala för de delarna av resan om man inte vill ha dem. Även här lär man sig hur de olika reseföretagen funkar och man vet att det kommet till några hundra om man ska ha allt.

Vill Du ha konkreta tips på sidor jag brukar använda så är det främst Booking.com, hotellens egna sidor, MrJet.se, Resfeber.se, Budjet.se, Expedia.se, AoBtravel.se, flygbolagens egna sidor, EasyCar.com, Avis.com, För att planera resan: Kolla hotell mm. Tripadvisor.comTripit.com för att hålla alla bokningar på ett ställe och planera resan. För att få prisindikationer hitta bra flygtider mm. brukar jag söka lite på Reseguiden.se   och Skyscanner.se

Florida reseinfo, tips, länkar, bilder, inför resan mm. www.floridasidan.se
Svar på tråden Lowcostholidays.se - Någon?