• Anonym (tex orolig svärm)

Tips till heminsemination

Hejsan familjeliv. Vi är ett heterosexuellt par som p.g.a komplikationer nu ska testa heminsemination. Så jag vill nu ha in mängder med tips om detta för vi vet absolut 0!!

Jag börjar närma mig ägglossning, så det börjar dra ihop sig.

Vad behöver vi inskaffa/tänka på?

Tack så hemskt mycket för hjälp (på förhand)

• Svar på tråden Tips till heminsemination

puffar

• Sweet life

Han sprutar i en kopp, du tar en sån där medicinspruta och drar upp det i och sprutar in i dig! ligg med rumpan högt så det inte rinner ut det första det gör....

Sweet life skrev 2011-10-04 13:30:01 följande:
    Han sprutar i en kopp, du tar en sån där medicinspruta och drar upp det i och sprutar in i dig! ligg med rumpan högt så det inte rinner ut det första det gör....
    ok, tack för svar! När du säger medicinspruta, köper man den på apoteket och vad exakt är det man letar efter?
  • Sweet life
    Anonym (tex orolig svärm) skrev 2011-10-04 13:31:07 följande:
    ok, tack för svar! När du säger medicinspruta, köper man den på apoteket och vad exakt är det man letar efter?
    Såna som man brukar ha för att ge medicin till barn.. ska finnas på apoteket..

testar du med äl-stickor?
    Sweet life skrev 2011-10-04 13:34:56 följande:
    Såna som man brukar ha för att ge medicin till barn.. ska finnas på apoteket..

testar du med äl-stickor?
    okej ska fråga efter dem idag då när jag sticker ner till apoteket!

jadå, vi har försökt få barn i snart ett år. ett missfall i bagaget..maken har nu fått lite problem på sin front, så vi ska fortsätta testa så här..har ägglossning om några dar, så jag är lite nervös..mest för det känns lite konstigt att göra det på detta sättet, men vi vill så gärna ha barn!

puffar

• Anonym (en till)

Hej!

Hur har det gått för Er?
    Har du lyckats bli gravid?

Har precis kört igång med heminsemination jag med, då jag får ont vid samlag.
    Så vi får testa på detta sätt denna gång, vill så gärna ha ett syskon -2012.

• Anonym (jag med)

Jag med! Min man har också stött på problem, plus att jag precis som (en till) också har en del smärta vid sex. Vi har provat heminsemination i två månader. Totalt har vi försökt i ett år nu. Är i startgroparna till utredning med. Vi har använt barnmedicinsprutor som vi fått från vår veterinär. Men nu behöver jag köpa nya. Hoppas det finns på apoteket här. Hoppas vi kan följas åt och dela tips

• Anonym (en till)

Det vore kul o följas åt!
    Vi har som sagt provat heminsemination 3 ggr nu.
    Men jag vet inte om det kommer att lyckas.
    Hur långa har era sprutor varit - vi kör med 5ml.   

Svar på tråden Tips till heminsemination