• Anonym (Huu)

Luktar illa efter konisering

Okej så har man gjort sin konisering. Gick bra men nu några dagar efteråt så känner jag att jag luktar illa. Har inga bruna flytningar än men grön,gul aktiga. Har läst i papperna att man ska kontakta gyn om man börjar lukta "mer" illa. Hur ska man veta vad normalt illa är mot mer illa? De skriver man kan börja lukta rutten fisk.. men eh jag har inga doft minnen av rutten fisk. Vet bara att jag just nu känner att jag vill undvika mina arbetskamrater för att jag känner att jag luktar illa (trots att jag byter trosskydden ofta).

Har ingen feber och inga smärtor.  

Någon som varit med om något liknande? 

Är det akut trots att man inte har feber eller smärtor? Eller ska jag vänta på att det ska försvinna av sig självt.    

• Svar på tråden Luktar illa efter konisering
  • Anonym (Huu)

Och precis som jag skrivit att jag inte har feber börjar jag faktiskt känna mig febrig..

• Anonym (jobbar på gyn)

Jag tycker du absolut ska söka upp vårdgivaren. Nu vet jag inte var du gjort koniseringen, men oftast rekommenderar vi gynakuten, då det är svårt att få snabba tider på mottagningar.

• Anonym (Huu)

Jo det stod ett nummer på pappret jag fick hem. Kanske bäst kontakta dem ändå. Verkar ju som att man kan bli rätt fort allvarligt sjuk om man väl börjat få någon bakteriell inflammaion eller dyl.. Men jag är en sån som verkligen inte vill besvära i onödan.

Men Hur Vet man egentligen om man luktar ovanligt illa eller ej?? 

• Anonym (Huu)

Menade Infektion inte inflammation.

• Anonym (jobbar på gyn)

Om du känner att flytningarna luktar illa och du känner dig/är febrig, så måste du kolla upp. Bättre att göra det och få veta att det inte är någon fara, än att vänta. 

Sen har du fortfarande blödning så kan det ju lukta lite, men man känner oftast det där när det inte luktar ok.

Hoppas du sökt vård. 

• Anonym

Jag luktade lite obestämt efteråt. Trodde att jag fått Bv så jag fick tid för undersökning snabbt.
    Det var ingen fara för min del. Det är som ett sår som ska läka, som en 5 öring sa min gyn.

Hade troskydd på dagen bland folk : )  Blev frisk efter ett tag.

Säkert ingen fara : )     

Svar på tråden Luktar illa efter konisering