• kallabalik

Snor i bullarna ok?

Var precis och handlade och tog bla 2 frukostbullar i bröddisken MED TÅNGEN avsedd för detta ändamål.

Bredvid står en mamma med sitt barn, hon ska just knyta sin påse men ångrar sig.

Börjar gräva bland bullarna 5-6 st och plockar upp en av de nedersta och lägger tillbaka i brödbacken.

Detta kunde varit ok om hon användt tången men icke utan hela handen ner i påsen - USCHHHHH.

Vem vet var hennes händer varit sist?

Dessutom såg jag till min fasa att ungen hon hade bredvid var genomförkyld vilket ju inte är i sig så konstigt men tänk om hon funderade ett ögonblick på att försöka inte sprida denna förkylning vidare. 

Hur gör ni ?
    Använder n tången till bröd eller kakor och skopan till lösgodis - för det gör kanske inte vissa heller? 

Skitäckligt!!!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snor i bullarna ok?
  • SunnyBunny

Röstar annat. Äter inte små godis och köper väldigt sällan lösa bröd och kakor då pga att man sett mycket äckligt i affären:( Såklart man använder tång eller plastpåsen!

• Gurkburk

Använder i stort sett alltid tången, men skulle det ligga en bulle för sig som jag kan ta med handen utan att röra någon annan skulle jag nog kunna göra det. Däremot skulle jag självklart aldrig lägga tillbaka en bulle som jag tagit i (oavsett förkylning eller inte). Tyvärr finns det alldeles för många ofräscha människor, därför har jag svårt att köpa oinslagen mat/godis som inte går att skölja av med vatten. Det är bara att titta på hur många som står och klämmer på grönsakerna i butiken och lägger tillbaka sådant de tappat på golvet.

• syrena

ser till att jag är där när de öppnar och är då bland dom första som tar ny bakat bröd med tång..... som ni säger det finns många som inte tänker längre än vad näsan räcker ..... vidrigt

• Little Ms Chatterbox

Använder oftast tången men händer att jag använder handen MEN skulle aldrig få för mig att lägga tillbaka en bulle/kaka. Har jag tagit en sådan sak är det samma för mig som om jag skulle ha slickat på dom. När jag har tagit i något så är det mitt.
    Vete sjutton om jag ens skulle få för mig att lägga tillbaka en frukt eller grönsak som jag har lagt i påsen. Händer väl att man känner lite på frukterna så det är moget och så eller att man delar en stor klase bananer men det är ju något som man kan välja att spola av, det är ju inte aktuellt med bullar.

• Momalicious

Tar alltid med tången, men självklart känner jag på frukt och gröt med handen. Vill ju inte köpa nåt som är omoget/övermoget. Man sköljer väl frukten ändå?! Det är ju besprutat..

• enmamma

Undviker att köpa på stormarknader, knallar vidare till bageriet, tror att bullarna är mindre äckliga där.

• IsDimma

Jag använder tången. När den finns. Jag var precis och handlade idag och där fanns ingen tång när jag skulle plocka saker så jag plockade med handen men såg noga till att bara röra det som jag skulle köpa.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Bellatrix

Urk vad äckligt! 8% har ju svarat att de använder händerna... Ska nog sluta köpa lösa bröd och godis och sånt. Har inte tänkt så mkt på det förut.

Tycker öht att många är väldigt respektlösa och ohygieniska, låter snoriga barn ta på allt och så.Kräks

Använder (använde förresten) själv alltid tången.

• Lindreas

Använder oftast tången, men ska jag ta den sista limpan som ligger i backen så tar jag den med handen såklart. Eller om jag kan ta brödet/bullarna utan att röra vid de andra. Lösgodis tar jag alltid med skopan, och helst från de övre raderna, dit snoriga ungar inte når.

Det äckligaste jag sett var mamman med tre ungar som hostade rakt ut, och grävde med händerna i godiset, utan att mamman ens sa till. Dock var det andra som såg vad ungarna gjorde och sa ifrån på skarpen.

• Trident5678

OM det finns en tång (vilket det oftast gör) använder jag den. Däremot skulle jag aldrig lägga tillbaka en bulle som jag redan lagt i påsen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Snor i bullarna ok?