• Mareldsbarn

Tips på förrätt och efterrätt när det serveras fisksoppa till varmrätt?

Dags för tjejmiddag och jag har tänkt mig en varmrätt med fisk-skaldjurssoppa i saffran.

Har ni några tips på förrätt och efterrätt? Eventuellt skall jag låta bli förrätten och enbart ha lite snittar till skumpa så vad jag jagar mest är en ok efterrätt helt enkelt!

• Svar på tråden Tips på förrätt och efterrätt när det serveras fisksoppa till varmrätt?
  • knisse

skulle nog göra en västerbotten paj i miniformat som förätt.

och efterätt skulle jag nog göra en riktigt god mose au chokolat i vit och riktigt mörk choklad med en hallonspegel. klasiskt och fruktat gott

• mandelblomma

gör lite tappas kanske. Småplock eller snittar låter supergott till en fisksoppa, ja eller innan.

• Kimona

Små laxbakelser till förrätt och Raspberry Split till efterrätt (Banana split fast med hallon istället för banan och smält vit choklad istället för chokladsås)

• annzah

Prosciutto och melon till förrätt, i all enkelhet (kan man ju göra "på pinne" till bubbel om man vill som en canapé). Fräscht och alltid gott.

Sedan tänker jag mig något citrusigt till efterrätt... citronmarängpaj eller citronpannacotta kanske?

Svar på tråden Tips på förrätt och efterrätt när det serveras fisksoppa till varmrätt?