• fraggelfia

Namn som även passar internationellt

Vi kommer nu i veckorna att bli föräldrar till barn nummer två vilket såklart känns jättespännande! Vi har en son född 2009 som heter Noah och vill nu hitta ett namn som passar till Noah. För oss är det viktigt att namnet passar internationellt oxå.

Har ni några tips på både tjej och killnamn?
    Det ska alltså vara namn som är korta, enkla och som uttallas lätt på svenska men även på engelska. 

Ett namns om vi båda gillar är Iris.    

• Svar på tråden Namn som även passar internationellt
  • Mrs Chika

Noah och Elijah
    Noah och Sam
    Noah och Theo
    Noah och Leo
    Noah och Adam
    Noah och Alma
    Noah och Emmy
    Noah och Selma
    Noah och Edith
    Noah och Nelly

• bustösen

Martin 
    Edvin
    Charlie

Alice
    Emma
    Hannah
    Lisa 

• fraggelfia
    Mattsson: Liam klingar tyvärr illa i mina öron... många barn som heter Liam är speedade till max.

Chika: Hur uttalar du Elijah på svenska? Elia?
    Theo heter Noahs kompis. Leo kallas Noahs kusin Leonora. Adam heter redan två kompisar hos dagmammorna. Alma stod högst på listan, men det snodde min bästa kompis. Nelly hade varit klockrent men det döpte en kompis kompis till. 

TeamTss: Eller hur?  (heter min farmors tvillingsyster)

bustösen: För långa pojknamn.  Emma, Hanna, Lisa heter mina tjejkompisar.

Mer förslag?!   

• HoneyCandySugar

Joel, Jonathan, Sebastian, Lucas, Philip, Oliver, Jonas, Benjamin, Daniel, Eric, Tim, Tom, Elton, Jack, John, Peter, Alexander, Nicholas, William, Nathaniel, Liam, Theodore...

Anna, Angelica, Susanna, Ellie, Eleonora, Nora, Amanda, Lily, Marie, Maria, Rita, Celine, Daniella, Nadine, Sarah, Jessica, Wilma, Mina, Philippa, Isolde, Erica, Olivia...

• HoneyCandySugar

Jaqueline finns också. Uttalas "Chacklin" i Sverige och "Jackueline" på engelska.

• HoneyCandySugar

Molly! Förlåt för att jag spammar. xD

• HoneyCandySugar

George, Samuel, Colin, Tod, Isaac, Rick, Dan, Jasper...

Julia, Gabriella, Sandra, Julie, Victoria, Adela & Adele, Anya, Beatrice...

• fraggelfia

Molly me like! Spamma på du bara! Julia är oxå fint.

Colin, ja... det kan nog vara nåt.  Sam har jag vart inne lite på. Ted har sambon kommit med.

• HoneyCandySugar

Andy, Oscar, Xander, Eddie, Jacob, Gabriel, Sebastien, Cameron, Ian, Elliott, Adam, Michael, Dominic, Thomas, Joseph... :)

Eleanor, Samantha, Dahlia, Clara, Fiona, Alexa, Aria, Lydia, Alessa, Rosalie, Isabelle, Mia, Eva, Caroline, Bella & Belle, Lillian, Annabelle, Kira, Natalie, Emily, Stella, Lila, Elisabeth, Ella, Amelia, Emilia, Charlotte... :)

Så fint att jag lyckades lite då i alla fall!:D

Sam och Ted är också väldigt fina namn! :D

• HoneyCandySugar

Adrian, Colton, Julian, Jonah, Eli(kan dock förväxlas med tjejnamnet i Sverige), Evan, Henry, Gavin, Aidan, August, Mateo, James, Willem, Vincent, Toby, David, Zach, Harry, Felix, Kian, Maximilian, Otis, Tobias, Bob, Bill, Hugo, Amadeo, Caspar, Axel, Zion  =)

Bailey, Madeline/Madelyn, Claire, Tammy, Evelyn, Savanna, Sienna, Esme, Laura, Mirabella, Isadora, Avery, Joni, Maya, Kelly, Jana, Jill, Jennifer, Jessa, Myla, Alondra, Daisy, Luna, Ione, Lola, Diana, Dolly, Giselle, Maxime, Paulina, Eloise, Freya, Kaila =)

• FreeForAll

Om du har ett bibliskt namn pa den forsta sa ar det val fint med ett bibliskt namn pa den andra ocksa. Eva, Adam, Isak, Rebecka, Maria, Mary, Joseph osv.

Det ante mig.
  • MattssonE
    fraggelfia skrev 2011-10-04 14:13:52 följande:
    Molly me like! Spamma på du bara! Julia är oxå fint.

Colin, ja... det kan nog vara nåt.  Sam har jag vart inne lite på. Ted har sambon kommit med.
    Håller med,  Molly heter min tös Cool

Carla, Carmen, Melanie, Melissa, Maxine, Adele, Adriana, Keira

Milo,

dålig på killnamn... :P
  • fluu

Adam
    Ben/Benji
    Casper
    Dante
    Eli
    Henry
    Isak