• DaisyD

Hjälp! Helt ny på ägglossningstester.

Jag fick ma i augusti och är nu inne på att börja bebisverkstad igen. Det har inte tagit sig sen dess och tänkte att jag skulle prova ältester.
    Så min fråga är: Jag tog detta testet för en timma sen, och efter typ 4 minuter såg det ut så här.
    Igår var det ett vääääldigt svagt streck så betyder detta att det är på gång eller vad betyder det?
    Hoppas någon kan hjälpa mig:)

• Svar på tråden Hjälp! Helt ny på ägglossningstester.
  • irre85

Ja de ser ut som om ÄL är på gång...

• DaisyD

Okej. Jag tog ett till nu ikväll men det visar nästan lite svagare.
    Vad ska man tro? Jag känner av att jag har äl men vet inte om det är inbillning.
    På bipackssedeln står det ju att det är negativt om det inte är lika starkt som kontrollstrecket.
    Sen ser man att folk skriver på internet att det inte alls är så utan att det betyder att det börjar.
    Lite förvirrande det här;).
    Men då hoppas jag på att det är på g. 

• irre85

Oftastär det stegrande innan och i början för att sedan bli starkt under ÄL..men allt kan variera från person till person..

• Ladycocos

det finns de som alltid har låga doser av hormonet som testerna reagerar på, alltså får man svaga utslag hela månaden.

det du letar efter är hormonstegringen som visar att en ÄL är på väg, och då blir teststrecket lika starkt/starkare än kontrollstrecket! Tricket är att börja testa på rätt dagar i månaden, dvs ha koll på sin cykel. Ju mer oregelbunden den är ju fler dagar får man testa

Testa 2 gånger per dag, samma tidpunkter varje dag så att du inte missar toppen!!

Jag själv har lite oregelbunden cykel, och köpte tester i storpack från www.planera-graviditet.se för att inte ruinera mig...

Svar på tråden Hjälp! Helt ny på ägglossningstester.