• Anonym (Bitare)

Biter du på naglarna? Hur korta har du? Berätta eller lägg ut bild. Råd för att sluta bita!

Biter du på naglarna? Hur korta har du? Vill du till och med lägga ut en bild här på dem?

Du som lyckats sluta att bita/riva: Vad är ditt främsta råd? Hur gjorde du för att sluta? Berätta!  

• Svar på tråden Biter du på naglarna? Hur korta har du? Berätta eller lägg ut bild. Råd för att sluta bita!
  • JeanneDArc

Jag slutade för många år sedan nu, men bet konstant tidigare. Tips kan vara: stopp och väx från apoteket. Det funkade dock inte för mig så bra. Ha på typ handskar/ plåster på fingertopparna. Bygg på naglarna- detta funkade för mig. De är för hårda för att bita sönder och man vill ju dessutom inte förstöra dem.

• Anonym

Gör gelénaglar! Då slutar du geranterat bita under de ca 3 veckor som de sitter på, sedan är man "avvand" när man tar bort dem.

• CeciliaMaria82

Behöver råd jag med, min sambo har bitit sönder sina totalt, han skyller på att det är istället för att röka, så han sitter kvällarna igenom och knaprar och fixar, lagom mysigt!!

• Lilas

Jag bet på mina naglar jämt förut, nu har jag världens finaste och längsta naglar tack vare TRIND.

Det är en typ av nagellack som man kan köpa på typ åhlens, funkar kanon och naglarna blir så hårda att man knappt kan klippa ner dom ;) jag vet inte om det är något för den manliga befolkningen men om man är tjej rekommenderar jag det verkligen.

• Anonym (Anna)

Jag har bitit hela livet, utom de år jag tog mig råd att ha byggda naglar. Vilken fröjd att ha händer man utan tvekan kan lägga fram så alla ser...
    Numera biter jag till och från, räcker med att en nagel går av, eller filmen är spännande, så åker de. Snuskig ovana och jag skäms.

• trina

Jag började att köpa speciellt nagellack från Sally Hansen "Ultra Growth", sen började jag inse hur snyggt det är med nagellack och långa naglar! Nu har jag allt som oftast långa naglar. Men om en nagel går av börjar jag naturligtvis bita bort den för en trasig nagel är det värsta jag vet. Men annars har det gått bra för mig :)

• Anonym

Jag ha bitit hela livet , men för ca 8 veckor sen bestämde jag mig för o sluta och det har gått galant..jag varierade med sånt där lack som smakar pyton samt vanligt nagellack då jag tyckte mina naglar var för fina för att bita på :P och nu har jag inget behov alls av o bita längre.supper skönt ! osså känner man sig kvinnligare;)

• mjäk

Jag har bitit på mina naglar hela livet, men i somras fick jag nog helt enkelt. Målade på lite nagellack och kom underfund med hur snyggt det var egentligen, och då ville jag inte bita heller. Idag är de långa och fina, knappt så jag vill klippa ner dom.

• Anonym (negelbitarn)

Ni som rekommenderar att bygga på naglarna; kan man göra det även om naglarna är EXTREMT korta? 
    Jag lyckades sluta bita på mina naglar under båda graviditeterna men under förlossningarna så bet jag sönder dem som aldrig förr och nu ser de helt fördjävliga ut.  

• 071001

Fd nagelbitare. Det enda som har hjälpt mig är att bygga naglar (gelé, acryl etc). Blev av med vanan. Dock får jag återfall ibland och attackerar en stackare totalt, men det sker bara nån gång per år.

• Madick

Jag köpte ett manikyrkit och gjorde i ordning naglar och nagelband. Ser till att ALLTID ha en glasfil med mig. Minsta lilla ojämnhet måste jag fixa till direkt, annars börjar jag pilla och bita på det.

• 071001

Samma för mig Madick. Nagelfil är ett måste. Senast igår gick jag lös på en stackare som skivade sig. Den är helt nerbiten nu.

• CeciliaMaria82

Min sambo har börjat köpa granatäpplen för att ha något att pilla med! Det gör att han glömmer bort nagelbitandet stor del av tiden

• Anonym (Bitare)
    071001 skrev 2011-12-14 10:37:05 följande:
    Samma för mig Madick. Nagelfil är ett måste. Senast igår gick jag lös på en stackare som skivade sig. Den är helt nerbiten nu.

Hur mycket är "helt nerbiten"?
  • 071001

Ja, för min del betyder det att det är bitet så långt ner att det gör ont och den är väldigt kort och ful. Har inte möjlighet till bild då jag inte har en sån telefon.

• LillaLady

Bitit på naglarna så länge jag kan minnas, nu är det bättre än när jag var yngre, då hade jag knappt några naglar o usch, fingertopparna var inte vackra.

Har lyckats spara en gång för några år sen, men så hade jag en svacka o dom blev nedbitna ganska snabbt.

Ska nästa månad bygga på naglarna och hoppas på det bästa.

Rekomenderar INTE Stopp och Väx. funkar verkligen inte, man skiter i om det smakar lite illa i början..

O att tänka, att bita på naglarna är samma som att slicka på en toaring.. funkar inte riktigt heller.. haha

Dum spiro, spero
  • Kaffekopp

Är också nagelbitare... Lyckades för fyra år sedan sluta, men började igen. Har kört med stopp och väx, gelénaglar, ja allt. Trind testade jag när jag lyckades sluta. Fanns det verkligen på Åhlens? Innan fanns det på apoteket med, men inte nu.

• Kaffekopp

Här är en bild på mina snygga nedbitna naglar med...
  • Mauhve

Mina naglar är ganska korta och det dära vita längst upp på naglarna är jätte ojämnt och fult, hur ska jag göra dom snyggare och kommer dom äns bli snyggare om jag slutar bita och kommer det vita längst upp försvinna?

Svar på tråden Biter du på naglarna? Hur korta har du? Berätta eller lägg ut bild. Råd för att sluta bita!