• takingcontrol

Ricinolja - i håret?

Hört att man kan massera in Ricinolja i hårbotten och ha lite på  topparna för att få fylligare och längre hår?

Någon som testat detta och vet att det fungerar?

Jag har köpt ricinolja, men de var inte lätt! Finns inte framme på apoteket utan måste fråga kassörskan, som undrade vad jag skulle ha den till, jaa, vad svarar man på det? När det står på flaskan "Inför röntgenundersökning, rektoskopi, kirurgiskt ingrepp, vid tillfällig svår förstoppning."

Men för er som lyckats köpa produkten, för att använda till håret, hur har de gått?

• Svar på tråden Ricinolja - i håret?
  • TEDDEN

Hade lätt sagt "kirurgiskt ingrepp". Liten hemmahobby sådär...

• takingcontrol

Hehe, jag ljög. Sa att den var till pappa.

• TEDDEN

Skulle dock inte våga ha kletet i håret. Även om det kanske hjälper. 
  • mosterYster

Jag har smort ögonfransarna med ricinolja i många år. Fick tipset av mamma. Och nu vet jag ju inte hur det vore om jag inte gjort det, men mina fransar når nästan till ögonbrynen (och då har jag plockade bryn).

I perioder med riktigt torrt hår, har jag fuktat håret lätt och sedan smort in hårbotten och även masserat in lite i längderna och låtit det sitta över natten. På morgonen harhåret sugit upp det mesta så det räcker med en vanlig tvätt med shampoo/balsam för att få håret rent och glänsande.  

• takingcontrol

nej de är just de jag är lite osäker på ..

• mosterYster

Och ja just, när jag köper säger jag som det är - att jag ska använda den för yttre bruk (fransar och hår). 

• takingcontrol
    mosterYster skrev 2011-10-05 09:40:43 följande:
    Och ja just, när jag köper säger jag som det är - att jag ska använda den för yttre bruk (fransar och hår). 
    ja, jag var på ett apotek först som sa att hon blev så förvånad att jag frågade efter ricinolja för två tjejer hade vart inne under dan och också frågat efter produkten, händer tydligen aldrig? hon sa att de sagt att de skulle ha till håret och hon i kassan fattade inte varför så då blev jag så ställd och kunde inte säga att jag också skulle ha de till just håret haha :P
  • Joico
    takingcontrol skrev 2011-10-05 09:47:11 följande:
    ja, jag var på ett apotek först som sa att hon blev så förvånad att jag frågade efter ricinolja för två tjejer hade vart inne under dan och också frågat efter produkten, händer tydligen aldrig? hon sa att de sagt att de skulle ha till håret och hon i kassan fattade inte varför så då blev jag så ställd och kunde inte säga att jag också skulle ha de till just håret haha :P
    Haha det låter nästan som att det var mig du pratade med vi har också haft in "väldigt många" kunder som frågat efter ricinolja. En dag var det in 2-3st. Har det varit tips i Vecko Revyn eller nåt? Haha
  • takingcontrol
    Joico skrev 2011-10-05 10:17:05 följande:
    Haha det låter nästan som att det var mig du pratade med vi har också haft in "väldigt många" kunder som frågat efter ricinolja. En dag var det in 2-3st. Har det varit tips i Vecko Revyn eller nåt? Haha
    Haha, nej de vet jag inte. Jag läste de på en kompis blogg :)
  • pumbis

Hej TS! Jag har oxå hört det där om ricinolja någonstans. Det var jag som startade tråden! ;) haha... Jag vet att det fungerar. och vadå svårt att fråga om den? Det är ju bara att säga att du ska hem och tvätta håret ed den. Det gjorde jag. Haha. Hon visste precis! Var inte den enda tjejen som köpt det heller tydligen. Den där oljan hade verkligen sålt som smör. Haha.. Men gå in på min tråd och tjika lite, så får du lite mer info. :)) Tjingeling!

• Madame Hoffa

Jag har testat det under en månads tid nu, och tycker att håret har växt något snabbare men absolut blivit glansigare!
    Kika in bilderna jag la ut förut på bloggen för att se före och efter bilder om ni vill. Det är ju ingen mirakelkur, men skiljer sig säkert från olika hårtyper också. 

• Jossan8080

Ricinoljan kunde användas till mycket såg jag!

http://ricinoljahår.com

Men ni som har erfarenhet är det värt att prova ricinolja till håret?     

Svar på tråden Ricinolja - i håret?