• Majbaby2011

Åkpåse till Emmaljunga, vilka passar?

Hej!
    Jag har en femmånaders bebis, och behöver en åkpåse till vintern. Vi har en Emmaljunga Nitro city.

Är alla åkpåsar ungefär likadana i storlek, eller är det bara vissa som passar? Jag tänker framförallt på hålen för remmarna som jag antar behöver passa någorlunda med hur remmarna sitter i vagnen.

Jag blir jätteglad om någon kan komma med tips!

• Svar på tråden Åkpåse till Emmaljunga, vilka passar?
  • JNYB440

Detta är jag också nyfiken på..

• pralinen86

Vi köpte vagn och åkpåse igår. Vagnen vi köpte är en City cross, men åkpåsen har två olika höjd på hålen för axelremmarna. Jag antar att det är för att passa alla Emmaljunga-modeller.

• JNYB440

Det är olika höjd på hålen för att anpassa för olika gamla/stora barn. Vår 5-mån bebis behöver ha dem lägsta hålen. Själv funderar jag på en Elodie Details men är osäker på om en påse med pälskrage är så smart. Blir ju lätt fuktig och kittlas/kliar säkert...

• pralinen86
    JNYB440 skrev 2012-08-29 16:35:45 följande:
    Det är olika höjd på hålen för att anpassa för olika gamla/stora barn. Vår 5-mån bebis behöver ha dem lägsta hålen. Själv funderar jag på en Elodie Details men är osäker på om en påse med pälskrage är så smart. Blir ju lätt fuktig och kittlas/kliar säkert...
    Selen lär ju passa barnet även om man inte har åkpåsen i, så jag tycker det låter märkligt. När jag provade att sätta i åkpåsen och dra igenom selen var det bara ett par av hålen som passade. Hade jag dragit igenom de andra hålen hade det slitit på åkpåsen då remmarna fäster på ett helt annat ställe bakom.
  • JNYB440

Det är ju som jag sa för att kunna justera höjden på remmarna. Alla hål passar men remmarna går en bit längs med ryggen på olika lägen av dynan. På 2012 modeller så är selen högt upp, på 2013 är de 10cm längre ned.

Svar på tråden Åkpåse till Emmaljunga, vilka passar?