• Anonym

Första familjehemsplaceringen

Fick placeringserbjudande igår, och vill gärna ha lite tips om vad vi bör fråga om och vad vi bör tänka på när vi ska träffa soc. Det är ett litet barn, bör vi tex förhandla om att kunna gå hemma första tiden? 
    Tacksam för råd och tips =) 

• Svar på tråden Första familjehemsplaceringen
  • gosgroda

Hej"

Vi har samma situation så jag hoppas någon svarar på din fråga :)

• Anonym (FIA)

HEJ

en bra frågor är om barnet  rutiner, vilken välling, blöjor. och vad barnet allmänt tycker om och tycker om
    kläd stl är också en bra fråga för då kan man hinna handla lite gran innan .

även en fråga om vad barnet har med sig vid ankomsten .

hur litet är barnet .. ?

tror soc förväntar sig att ni är hemma en tid i början det är nog alla ? specielt små barn
    försökte mig på ett litet svar i alla fall hoppas ni fick lite hjälp

MVH "FIA"

• gosgroda

Jättebra tips FIA!
    Min man kommer att vara den som kommer att vara hemma med barnet men får han ersättning för det? annars jobbar han heltid.
    MVH/ Annelie 

• Anonym (FIA)

HEJ

härligt med en liten ängel

undertiden som socialen vill att ni är hemma får man nått som ersättning för inkomst bortfall och skall täcka den lön man missar 

och till det sen har man ju arvodet som är lön för arbetet man gör .. 

hoppas du fick svar på frågan :) 

MVH FIA  

• gosgroda

Oki, hoppas du har rätt för vi måste ha två inkomster.
    Det ska bli underbart att ge den lille killen chansen att få trygghet och kärlek, han har haft det riktigt jobbigt och mår så pass dåligt att han för tillfället nästan är apatisk. Men vi är fast beslutsamma jag och min man att vi ska hjälpa honom och det får ta den tid det tar för honom att lita på oss.

MVH/ Annelie 

Svar på tråden Första familjehemsplaceringen