• Kärnan

Nya KIA Sportage - funkar det med barnvagn?

Hej,
    Vi funderar på att köpa nya KIA Sportage... Någon som har en sådan? Hur funkar det med barnvagn? Är bagageutrymmet tillräckligt stort? Andra för- och nackdelar?

• Svar på tråden Nya KIA Sportage - funkar det med barnvagn?
  • sockerslav

Vi har en KIA Sportage och jag älskar den! 

Vi har precis fått tillökning i familjen och vi får got och väl plats med vår vagn som är en Bugaboo Cameleon. Den har ju en insats för tillfället som tar mer plats än den kommer göra när man byter till sittdelen.

Bra benutrymme både bak och fram. Till och med när man har barnstolen bakom passargerarsätet har man gott om plats för benen. (Är iofs inte 1, 80 utan bara 1,60. hehe!) 

• Kärnan

Tack för ditt svar! Men tror du man får plats med en rätt så klumpig Emmaljunga citycross?

• Quila1979

Puffar också! Och undrar vilken bilbarnstol ni använder i Sportagen? Vi har precis beställt bilen, har idag en Acta Duoflex i vår lilla BMW 118, stolen är där bak men ingen kan sitta där framme Funderar ev på ett syskon så vore bra att veta hur alla får plats i bilen inkl vagn. Tack!

• sockerslav

Hej!
    Kärnan: Jag har svårt att tro att man INTE skulle få plats med en Emmaljunga. Vi får plats med chassi och insats (Bugaboo) och några väskor. Jag hade tagit med vagnen till en KIA-dealer och provat.

Quilla: Vi har en Maxi Cosi till treåringen och har den bakom passagerarsätet. Man har bra plats för benen!! Nu är jag ju inte superlång utan bara 160 cm.....
    Fast i nuläget har vi ett babyskydd där fram (Ett Acta Graco med bas)

Har bara positiva saker att säga om Sportagen!  Särskilt att det är en automat, hur bekvämt som helst!

• Kärnan

Hallå! Nu har vi köpt en KIA sportage. Vi har en bakvänd akta graco till vår 1,5-åring samt en bältesstol till vår 5-åring. Vi skulle lätt få in en bakvänd bilbarnstol till. Jag har bara provat med vår emmaljunga scooter och den går lätt in i bagaget, tror att city crossen också får plats men då är det nog ganska fullt sen.

Den känns väldigt rymlig inuti, men bagaget är i minsta laget tycker jag.

• luspudel

Hej! Gammal tråd, men jag gör ett försök Kärnan, vad har ni för stolar? Vi har just köpt en Kia sportage 2013 och behöver eventuellt plats med tre stolar, två bakåtvända och en framåt. Är nyckelavstängnibng på airbagen fram.. Har i dagsläget en Britas hi-way bakåt och en two-way framåt.

• Kärnan

Hej,
    Ledsen att säga det men vi ska snart få nummer tre och vi insåg att vi var tvugna att byta bil (wv touran blev det). Eller inte tvugna men det blir BRA trångt om man ska ha två stolar bakvända plus en ( bältesstol antar jag du menar) framåt i baksätet. Mitten platsen är så liten och sätena bak så "skålade".

Vi hade en bältesstol och en bakåtvänd Acta graco. Då fick jag (normalstor kvinna) knappt plats att klämma mig in på mittenplatsen och satt väldigt obekvämt. Att ha bältesstolen brevid den bakvända gick inte, det blev liksom "snett". Vi provade att trycka in ett babyskydd i mitten, hade vi haft en bas hade det kanske funkat men nu blev det ohållbart.

Så klart KAN man åka med tre stolar i bilen - om man utnyttjar framsätet, men det är tyvärr inte optimalt på något sätt.

Jag var lite för entusiastisk och positiv i mitt tidigare inlägg.

• luspudel

Tack för ditt svar! Även fast det var ett trist sådant ;) Vi har precis köpt en ny sportage och skulle så gärna vilja ha kvar den. Jag ska testa mig fram med olika stolar och olika ordning på dom inne i bilen, men kanske är det dömt att misslyckas...

Svar på tråden Nya KIA Sportage - funkar det med barnvagn?