Ryggskott!
Igår råkade jag vrida mig lite dumt, men ingen stor grej. Brände till lite i ryggen men inte mer smärta än man klarar. sen blev det succesivt värre och några timmar senare hade jag ryggvärk från helvetet! FYFAN rent ut sagt vad ont det gjorde!
Ringde 1177 som gav mig tips på smärtlindring och menade att det lät som ett ryggskott. Aldrig haft ont i ryggen så nervös blev jag ju. Smörjade med voltaren gel och tog Panodil vilket funkade bra.
Idag är jag oerhört stel, och har ont men inte alls på samma sätt som igår. Den värsta "smärttoppen" igår, då ville jag bara krypa ur mitt skinn. Inget lindrade, spelade liksom ingen roll hur jag satt/låg eller sådär. Konstant smärta.
De sa att så länge man inte har andra symptom är det inte farligt, jag har inget annat än ryggont. Då kan man försöka lindra det hemma själv. Men så pratar jag med 1177 idag för lite "uppföljning", hon säger också att det låter som ett ryggskott men att man normalt har den intensiva smärtan längre. Då blir jag ju lite orolig, tänk om det är något annat jag har, något farligt typ?
Aldrig haft något sånt här, ni som haft ryggskott hur har det varit? Hur länge har i haft den där "kasta mig framför tåget" smärtan? Jag hade den ju "bara" en kväll. Gör ju fortf ont men inte på samma sätt. Kan inte sitta alls länge, det är promenera runt i huset eller ligga ner med fötterna upp som känns bäst.
Hör gärna era upplevelser och om ni har tips på att lindra skiten!