Plötslig yrsel + kallsvettningar... vad är detta?
Hej,
Nu är det andra gången detta drabbar mig, jag ska försöka förklara vad som händer. Det börjar med att jag får lite ont - eller inte ont utan känner mer ett obehag - i magmunnen precis där man kan få ont om man har magkatarr. Sen övergår det till att jag akut behöver gå på toaletten och göra nummer 2, och då nästan diarréaktigt - det liksom svider i magen som när man är dålig i buken helt enkelt. Samtidigt blir jag väldigt yr och känner svimningskänsla - och börjar kallsvettas! När jag har varit på toa så vill jag lägga mig ner för att jag fortfarande känner obehag i magmunnen (eller vad det nu är) och kallsvettas och är lite yr. Men börjar genast känna mig bättre. Efter att jag druckit lite vatten och ätit något (typ en banan) så börjar jag må bättre. Hela förloppet sker på ca 15-20 minuter, sen är jag helt ok igen!
Detta har hänt mig 2 gånger nu, första gången var det i vecka 22 tror jag, och så nu i vecka 27. Både gångerna har det hänt på morgonen när jag varit på jobbet i ca en timme. Idag började dagen ganska kaotiskt och jag kände mig lite stressad. Kan tillägga att jag var hos BM för några dagar sen på vanlig kontroll och då var blodtrycket normalt.
Vad kan detta bero på? Nån som varit med om samma/liknande?