• Jjossan

    Någon som blivit gravid efter spolning?

    Hade hoppats på att någon hade några positiva besked att ni blivit gravida efter spolning av äggledarna?!

    Någon som har erfarenhet av det?
    Ska göra en själv om tre veckor, och eftersom jag har ägglossning och min sambo massa rörliga spermier (dock ganska utspädda) så vill jag gärna tro att detta kan göra så det funkar! (Efter 1,5 års försök)
    Någon?

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid efter spolning?
  • JIPA

    Har inte hört att man kan spola äggledarna. Hur kom de fram till att du behövde det?

  • Hjärtefröjd

    Spola äggledarna gör man som en del av den "vanliga" fertilitetsutredningen, så det är inget ovanligt.

    En bekant till min blev gravid en månad efter hennes spolning, men vi blev det tyvärr inte...

  • Jjossan

    Det är en bahandling/undersökning av äggledare för att se om det finns något hinder som göra att spermierna inte kommer till ägget.

    Går på utredning med min sambo, och dem hittar inget fe på ossl, så dem gör det som en åtgärd för att förhopnningsvis hjälpa till eller se eventuella stopp i äggledarna.

  • sara007

    Jag har bara en äggledare kvar efter ett utomkvedsskap. Efter ville man spola äggledaren som jag har kvar för att undvika att samma sak skulle hända igen. Blev snabbt gravid efter det, efter ganska många försök innan. Är nu gravid igen. Så för mig har det gått lättare efter spolningen.

  • Nalles mamma

    Vi försökte bli gravida i nästan tre år innan vi fick tid för spolning. De sa att de inte hittade något som "var i vägen" men trots det blev jag gravid samma dag eller dagen efter. :) Så hoppet finns!  Har nu problem att få barn nr 2 och hoppas få spolning igen men det vill inte alltid göra det när man redan har ett barn. Men jag tror att det var därför det funkade sist.

  • Anneliiee

    Hej! Det finns en liten möjlighet att bli gravid efter spolning alltså? Jag gjorde en spolning och det visade sig att det var under pågående ägglossning. Hade sex dagen efter sen. Kan man då bli gravid? Min mens har inte kommit ännu men om det ska va 14 dagar efter äl så kommer den säkert i morgon eller onsdag.

  • Ninnie74
    simple82 skrev 2011-11-14 18:32:25 följande:
    Beställer man bara tid hos mödravården då? El hur går man till väga?
    Spolning av äggledarna ingår i barnlöshetsutredning. Detta görs via den gynekolog/klinik som gör utredningen. Annars tror jag tyvärr inte att man bara kan beställa tid hos MHV, men det går ju alltid att ringa och fråga dem Glad
    Jag gjorde min spolning 2010 och blev gravid efter insemination. Tyvärr blev det ett MF av det...

    /Ninnie
  • Anneliiee

    Utredningen är färdig och som jag kände på mig dom har inte hittat något fel varken på mig eller min sambo. Allt värkar vara i sin ordning. Men vi ska få påbörja ivf, så har fått en första tid på US nu nästa vecka redan. Men våran läkare sa att jag skulle vaccinera mig mot röda hund, men jag är vaccinerad när jag var liten och har för mig om att jag vaccinerades i skolan med men osäker.

    Hur fungerar detta med vaccinationen, har läst någonstans att man ska kunna kolla först om man är immun eller inte.

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter spolning?