Två vagnar ihopsatta
Någon borde väl ha funderat kring detta tidigare men jag hittar inte igen någon tråd via sökfunktionen iallafall.
Vi har en Emmaljunga-vagn till våra tvillingar och den har fungerat superbra. Nu blir de snart ett år och det börjar bli lite trångt att ligga i samma vagn plus att vagnen är rätt otymplig att släpa med sig.
Därför börjar vi (mest jag, hihi) fundera på att utöka vår vagns-park med lite nytt, men helst utan att köpa på oss ett helt gäng vagnar.
Vad är smartast att ha framöver tror ni?
Funderingarna går kring att köpa två enkelvagna, dvs sulkys, och sedan en sån mojäng så man kan sätta ihop dem vid behov. Det blir ju färre långpromenader nu när vi snart börjar jobba båda och kanske mer att man ska ut på helgen och ändå är två vuxna som kan köra varsin vagn. Skönt att ha nåt smidigare också att stoppa ner i bagaget på bilen. Plus att det blir nog mer och mer att vi ska försöka skilja dem åt på en del aktiviteter, t.ex. åka och hälsa på någon med en och den andra gör nåt med pappa et..c Då är det ju bra att bara ha en enkelvagn med. :)
Samtidigt vill jag inte ha en för simpel vagn för jag hatar när hjulen är för små och det bara blir skakigt när man kör. Men det går ju fortsätta använda Emmaljungan kanske om man ska ut i terrängen.
Finns det någon som har erfarenhet av det här med att sätta ihop två vagnar? Blir det för rackligt? Funkar vissa modeller bättre än andra?
Eller har ni med lite äldre tvillingar kanske tips på ännu smartare lösningar!
Vagnar för många tusen går bort på en gång kan jag ju säga... ;)