• Norrtjejjen

Ångest, använde linement!!

jag hade en muskelknuta vid skulderbladet under flera dagar som inte gick bort med massage. En kompis hade linnex stick som hon använt vid några tillfällen när hon var gravid. Jag tog då 2 strykningar på knutan och trodde det var lungt. sedan dagen efter upptäckte jag att den innehåller salicinsyra och det har jag hört ska man inte använda när man är gravid, fast på själva sticket stod det bara rekommenderas inte barn under 12 år och inget om graviditet. förutom på en sida jag googlade på. allra minst under tredje trimestern.
    Jag prata med barnmorskan och hon visste inte så mycket, men att man inte ska använda linement under graviditet. Nu har jag jätteångest för att barnet kan ha tagit skada. visserligen var det bara en engångshändelse men man blir ju så orolig.
    vad kan hända om den tog skada?
    min kompis blev med förvånad eftersom hon hade fått ok från hennes barnmorska om det att använda det vid behov.

• Svar på tråden Ångest, använde linement!!
  • Ankeli

Jag använde liniment redan tidigt i graviditeten, runt 12:e. Hade flugit långt och trodde ryggen skulle ta kål på mig. Har använt några enstaka gånger efter det också, och allt verkar bra hittills. Jag tror inte att du har någon anledning att oroa dig för bara en gångs användning (jag tror att det är värre ;)) 

Jag fick också okej från sjukgymnast att använda liniment, men jag har inte velat använda det i någon större utsträckning i alla fall.

• Norrtjejjen

ångesten har lagt sig..
    men man kan som inte sluta fundera påt ibland. man vill ju allra helst att barnet är friskt.

• Blå droppe

vi har ett linnex stick hemma och på det står det " skall ej användas under graviditet!" men en gång skall inte vara nån fara tror jag..

Svar på tråden Ångest, använde linement!!