• Jagsjälv

Resebarnstol

Ska åka på en tur till Thailand med familjen och har en ettåring med oss. Vi kommer att bo i en mindre by och tänker mig att det inte finns några barnstolar på restaurangerna. Är det någon som har erfarenhet av en så´n där sack ´n seat eller vad de heter som man sätter på stolen så att den lille kan sitta där?

• Svar på tråden Resebarnstol
  • Jagsjälv
    Mymemlan skrev 2011-10-05 14:29:43 följande:
    Vi har en sån, dom är toppen!
    Når dom upp ordentligt till bordkanten?
  • Makka Pakka

Vi hade en sån när sonen var 1 år - värdelös!!! Passade långt ifrån på alla stolar, nådde inte upp till kanten då det var bara som ett tygsele man spände fast barnet med.

Baby björn har en bättre:

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Jagsjälv

Makka Pakka: Den ser bra ut, men kanske inte att stoppa ner i resväskan, eller?

• Kodia
    Jagsjälv skrev 2011-10-05 14:32:02 följande:
    Når dom upp ordentligt till bordkanten?
    Den ändrar väl inte sitthöjden alls? Det är väl bara för att barnet inte skall klättra ner?

Det finns barnmatstolar på fler ställen är man tror, men annars går det tex att ställa två stolar (tex sådana där vita plaststolar med armstöd) i varandra, så blir det lagom högt.
  • Jagsjälv

Jag har tänkt att han inte ska klättra ner. Men kanske äta oxå. Var ska han annars sitta när han äter? Vi ska bo i en liten by där det inte är så mkt turister. Men det kanske finns barnstolar där...

• strojes

Det finns ju stolar som man hänger på bordet. De är ju ihopfällbara så en sådan borde ju vara lätt att ta med.

• Jagsjälv
    strojes skrev 2011-10-06 09:23:39 följande:
    Det finns ju stolar som man hänger på bordet. De är ju ihopfällbara så en sådan borde ju vara lätt att ta med.
    Ja, just det! Sådana stolar har jag precis glömt bort! Tack!
    Jag ska börja spana lite. Jag vill ju ha så lätt packning som möjligt. Det är hem som väskorna ska vara tunga...Skrattande
Svar på tråden Resebarnstol