Bantar men har tappat tålamodet med barnen
Har två underbara och efterlängtade barn, en på 3 år och en på 8månader. Barnen har kommit tillvärlden tack vare provrör och inför det så fick jag ta hormoner och i kombination med allt så gick jag upp lite inför graviditeterna. När jag skrevs in på MVC för barn nr ett vägde jag 68kg och med nr två 70kg. Efter förlossningen gick jag ner endel av det jag hade gått upp men låg på ca 72kg nu i sommras. Jag är 169cm lång så vist det är inte jätte jätte stort men jag trivdes verkligen inte. Nu efter att jag slutat amma så har jag testat massor (rört mig mer och äta mindre) men inget har hjälpt fören nu, nu har jag dragit ner radikalt på maten och rör mig så mycket jag orkar, men det är just det. Jag orkar inget. Min man jobbar massor så jag är ensam största delen med barnen och på nätterna är det jag som tar barnen. Lillan vaknar till o vill ha nappen 4-6gg per natt och stora har slutat med blöja men vaknar oftast en gång och behöver kissa sen ska han sova hos oss (läs på mig) så jag får aldrig sova ordentligt.
Jag har nu på två veckor gått ner och väger nu 68.5kg och är så glad för det, har satt 68kg som delmål och sen vill jag ytterligare ner 3kg till jul, så det är inga jättemängder det handlar om, men dessa 3,5kg som jag nu börjat med har gjort att jag nu kan ha de mesta i garderoben igen och jag mår bra av det. Men för övrigt är jag så trött, snurrig och har noll tålamod med barnen. Speciellt inte med 3 åringen som är innen i värsta trottsen. Vi bråkar om ALLT och då menar jag bråkar, han lyssnar inte alls på mig och nu har jag börjat gapa tillbaka, fatta, jag gapar åt en 3åring... mår så himla dåligt av det. Vet inte vad jag ska göra, känns som att jag går i cirklar. Vill verkligen inte vara denna elaka mamman men jag vill verkligen inte heller vara en fet mamma. Jag vill ju vara en mamma sommina barn kan vara stolt och glad över, inte en tjockismamma....*gråter*