• Utopia

Vad betyder "kvinnlighet"?

?Jag är inte kvinnlig nog? och ?lat kvinnor vara kvinnor? och sa vidare far man jämt och ständigt höra här... men vad innebär egentligen ?kvinnlighet??

Och är det verkligen nat man som kvinna borde eftersträva, att vara kvinnlig, och nat man borde göra sig av med om man nu är av manligt kön?

• Svar på tråden Vad betyder "kvinnlighet"?
  • fipa2

jag säger inte att min definition är rätt, bara att det är så jag definierar kvinnlighet. Dvs:

att vilja se fin ut, att vilja klä sig fint, att vilja lukta gott, att vara fräsch, att raka ben och armhålor, att vara lite ytlig och gilla att shoppa, att älska smycken och lyx.

• Utopia

Men maste man vara kvinnlig da fipa?

• fipa2

nä det måste man väl inte opm man inte vill, men jag ser det som nåt positivt.

• Sabeltand

Att vara kvinna är att ha bröst och f*tta till skillnad från männen!!!! Att njuta av dessa samt vara stolt över dem är kvinnlig.

Min beskrivninga av kvinnlighet i dag.

• Ameos

"att vilja se fin ut, att vilja klä sig fint, att vilja lukta gott, att vara fräsch, att raka ben och armhålor, att vara lite ytlig och gilla att shoppa, att älska smycken och lyx."

Jag tycker inte att detta låter specifikt kvinnligt.. Snarare "ungdomligt" bland såväl killar som tjejer idag.

• fipa2

ameos, som jag sa så påstår jag inte att min definition är rätt. alla har väl olika definitioner, hur kan man säöga vad som är rätt och vad som är fel?

• Sabeltand

Det är väl ingen som har sagt att du har fel fipa2?

• Ameos

Fipa2: Jag sa inte vad som är rätt eller fel. Jag sa vad JAG tycker, precis som du gjorde.

• fipa2

ameos antydde det. jag fattar väl att många kommer ha helt annan åsikt om saken, och jag tänker inte kritisera nån för det.

• Sabeltand

men det där med att "vara lite ytlig".... hur tänkte du då??? låter helkokko i mina öron, ha ha ha!

Svar på tråden Vad betyder "kvinnlighet"?