• Anonym (jobbigt!)

Panik, finnar

Uhh, har haft så jäkla fin hund nu i ca 10 dagar, inte en enda finne ! Så jävla skönt. Allt smink åkte väck och jag kände mig sååå fräsch!

Har annars smink enbart på jobb sen åker det av så det rör sig om 5 timmar  mån - fredag.

Har haft på känn i två dagar att det stramat i huden och tänkte att EN finne var på g.
    Men idag vaknade jag och jag har fan SJU jävla finnar på hakan! Två st är innebrännare!
    Jag fick ju panik, aldrig haft så många finnar! Ser ut som om jag är brännskadad och det är blåsor på hakan. Sån tur har jag från och med igår semester i 2 veckor! Annars hade jag sjukat mig. 

Använder annars basiron varje kväll vid sovdags. Fungerar bra.

MEN hur fasen får jag bort detta äkliga små(stora) sakerna!?
    Har panik. Jag och min sambo har bestämt för en v sen att vi ska bowla med massa kompisar och jag har asså ringt och sagt att jag mår skit (sjuk eller ngt) dock sa ja sanningen till min sambo och han förstår...han vet att jag får panik av finnar.     

men vad fasen ska jag göra?  

• Svar på tråden Panik, finnar
  • Floff

Har du testat Tea tree oil? Fick ett tips för länge sen att dutta på det på finnen, låta vara över natten och då ska finnen torka ut och minska. Har även hört att man kan göra samma sak med alsollösning. Men det är ju bara en temporär paniklösning, säkert inget man ska sätta i system...

• Lufsan

Mitt tips är vichy produckter, lite på den dyrare sidan men de fungerar fantastiskt bra.  

En dag i sänder.
  • Anonym (jobbigt!)
    Floff skrev 2011-10-05 16:36:38 följande:
    Har du testat Tea tree oil? Fick ett tips för länge sen att dutta på det på finnen, låta vara över natten och då ska finnen torka ut och minska. Har även hört att man kan göra samma sak med alsollösning. Men det är ju bara en temporär paniklösning, säkert inget man ska sätta i system...

hej
    nej det har jag inte testat men jag har testat allt från tandkräm, baketriallnågonting, acnycyl, kortisongel (dock får man inte använda det alltid utan fick det för något annat men testa på finne haha, fint resultat annars)
    vårtborttagningsmedel(finnen gickbort men smärtan var kass) asollösning har jag provat, basiron går jag på nu.
    Aloevera också provat (för ärren blir bra men finnarna kommer tillbaka)   
  • Kimona

Husmorstipset är ju att göra hål (tömma om det går) och dutta på potatismjöl men jag har aldrig testat. Har också problem med finnar. Blev av med dom efter flera år och hade jättefin hy tills jag satte in min p-stav. Nu är det värre än någonsin

• MiniMissMo
    Kimona skrev 2011-10-05 16:40:50 följande:
    Husmorstipset är ju att göra hål (tömma om det går) och dutta på potatismjöl men jag har aldrig testat. Har också problem med finnar. Blev av med dom efter flera år och hade jättefin hy tills jag satte in min p-stav. Nu är det värre än någonsin

var inne på apoteket nu och dom hade fått in en ny "mirakel kur för stresfinnar" provade och fasen, nästan helt borta idag. Haft de på sen jag gick o la mig
  • Kimona
    MiniMissMo skrev 2011-10-06 09:58:31 följande:
    var inne på apoteket nu och dom hade fått in en ny "mirakel kur för stresfinnar" provade och fasen, nästan helt borta idag. Haft de på sen jag gick o la mig
    Vad heter denna mirakelkur? :P
  • Anonym

Vilket Ilandproblem löjligt.

• kamomillmilla

Själv använder vi dalacin, duttar på och sen torkar dom ut till dagen efter. Beror väl iofs på vad för typ av finnar, vet att den inte är lika bra på min syster som har grövre ackne än mig.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-06 12:07:11 följande:

Vilket Ilandproblem löjligt.

Säger antagligen någon som inte har problemet...
  • Anonym (jobbigt!)

den heter sebamed clear face

http://www.saintbellabeauty.com/2011/01/recension-sebamed-clear-face.html 

länk til testning av prudukten.

dessa har jag Moisturizing Care Gel, 99 kronor. Den här tycker jag om! Gelen är fettfri och återfuktar bra tack vare dess innehåll av aloe vera. Den är lätt och skön och känns lite svalkande på huden. Jag upplever att den ger en lite stel yta som liksom lägger sig ovanpå huden, vilket vissa kan uppleva som obehagligt, men det avhjälps med lite ansiktsspray eller att badda en lite fuktig handduk över ansiktet, då smälter gelen bättre in i huden och ligger inte lika utanpå.
    Men med tiden tycker jag att den känslan avtagit, kanske min hud har vant sig? Tycker dessutom inte att detta är utmärkande för just denna gel, jag upplever samma sak med vanlig aloe vera gel också. Det kan dock vara lite trixigt att få bra resultat med vissa foundations. Vissa funkar, andra inte. Jag tror det beror på att gelen inte sjunker in på samma sätt som en kräm som har lite fett i sig, och att det i sin tur gör det svårare för foundation att smälta in. De foundations som funkar bäst är flytande som inte är fettfria.
    Betyg: 5/5 ★★★★★

Anti-spot Gel, 69 kronor.
    Den här tycker jag också om. Applicerad på redan utblommade finnar gör den inte jättemycket, möjligtvis att de mognar fortare och alltså går ner fortare också. Applicerad på groende finnar, ni vet de som gör ont men inte känns om man drar fingret över, så gör den däremot stor skillnad. Den hindrar dem från att blomma ut och tvingar tillbaka dem ner i sin lilla håla. När det gäller orenheter som till exempel pormaskar på näsan tar den inte bort dem, men utan den kan jag uppleva att man ser de svarta små "huvudena" ligga precis under huden, och med den kommer de upp till ytan och blir lättare att få bort med skrubb eller pormaskplåster. Betyg: 5/5 ★★★★★

Svar på tråden Panik, finnar