• Mille11

Babytravel Amsterdam? HJÄLP!!!

Kan ni komma med för- och nackedelar?

Hur är den i:

* Snö?

* Skog?

* Sand?

* Grusväg?

* Kullersten?

Ja, ni fattar...                 

• Svar på tråden Babytravel Amsterdam? HJÄLP!!!
  • jessi

jag vet inte men ska hämta ut min om 1,5 vecka..
    jag har bara hört gott om babytravels egna vagnar iallafall från jobbakompisar och vänner.

• qouix

Det beror på vilken årsmodell. Innan 2010 års modell fanns det ingen fjädring alls, då var den väldigt skakig på skog, kullersten osv. Jag löste det genom att släppa ut nästan all luft ur däcken, då gick den mjukt överallt.

Fördelar att den är lätt, knappt 13 kg (dock är liggdelen ganska tung och otymplig om du har den)
    Den är lättstyrd i affärer men är väldigt bred så i riktigt smala gångar/dörrar så går den inte in (fast samtidigt är det skit lätt att bara klicka ur ena bakdäcket och köra in den på 2 hjul)
    Och kör du på grus, skog, snö så låser du bara framhjulet så går den fin fint.
    Jag har till och med kört den på skit smala stigar, då har jag bara lyft upp bakdelen och kört den på framhjulet :P

Nackdelar, ibland hänger sig framhjulet i fel vinkel och man kommer ingenstans om man inte reder till det.
    Den är lite för brant vid sittdynan och ryggdelen är alltid lite bakåt lutat även vid fullt sitt läge, så ungen kommer ibland lite på glid ner om man kör på lite gropig väg.

• Hemlighet

Jag har den nya -11 års modellen.
    Fjädringen är jag inte nöjd med, jämfört med min city cross( som jag gillar fjädringen på).
    Köra i sand, lös djupt grus är tungt, inte hunnit testa i snö än.
    På kullersten är den guppig och skramlar:(
    Lätt körd när man lärt sig hur man svänger bäst( van med fyra fasta hjul). Och när man vant sig med längden, jag tycker den är lite lång, ofta jag kör in i saker:(

Är inte så nöjd som alla andra verkar var:S

• Mille11

Åh tack för svaren!

qouix: Jag ska bara ha sittvagnen och då köpa en ny, alltså 2011. Vi har en annan vagn som "shoppingvagn" så den kommer ju inte vara med om så många smala gångar osv. :)

Hemlighet: Ok, vad tråkigt! Sand kör man kanske inte jätteofta i så det gör inget. Kommer garanterat mest ha den på grusväg och asfalt, men det kanske blir en o annan skogstur.
    Har provkört city crossen också men då vi "bara" ska ha en sittvagn så är den inte ett alternativ för oss.
    Vi har en trehjuling redan som shoppingvagn så man vänjer sig ju efter ett tag att köra med 3 hjul.. Är nog en smaksak också! :)

Svar på tråden Babytravel Amsterdam? HJÄLP!!!