• Anonym (Halsfluss)

Pencillin och p-piller. Hur går det ihop?

Jag är en tjej på 30år och jag har fått halsfluss. Jag äter 1g kåvepenin 3ggr om dan och äter samtidigt p-piller. Har hört att det kan slå ut p-pillrena. Någon som vet?

• Svar på tråden Pencillin och p-piller. Hur går det ihop?
  • Anonym

Lär på fass ja..
    fast ja har för mig faktiskt att de inte är nån bra kombination.. kan dra ner effekten av p pillren.. men inte hundra

• Cinzano12

det står faktiskt att det kan påverka effekten av p-piller. äter själv kåvepenin just nu och har lappen framför mig.

• Rainbow brite

Kan göra effekten sämmre så som extra skydd kan använda kondom också.

Krya på dig nu!!! Vi får krya på oss ihop  Äter också   kåvepenin just nu

2005 * 2009 * 2010 * 2011
  • Anonym (Halsfluss)

Tack för svar.
    Rainbow brite: Ja det får vi göra.  Fy farao vad ont det gör. Jag har inte kunnat äta riktig mat på 2 dagarRynkar på näsan 

• Rainbow brite
    Anonym (Halsfluss) skrev 2011-10-06 08:48:02 följande:
    Tack för svar.
    Rainbow brite: Ja det får vi göra.  Fy farao vad ont det gör. Jag har inte kunnat äta riktig mat på 2 dagarRynkar på näsan 
    Fy vad jobbigt. Jag har dock ej halsfluss men äter medecinen mot Lunginflammation och har en hosta från helvettet, känns fasen som man ska hosta ut lungorna och man får ju inte sova heller om nätterna.
    Att äta är en plåga för man bara hostar.

Hur länge kulle du käka din medecin?
    Skulle ta min 1 vecka bara så sista tar jag på söndag.

• Cinzano12

samma här fast är inne på 4:e dagen, och jag är vrålhungrig!! jäkla skit. tror inte penicillinet har verkat som det ska.

• Rainbow brite
    Anonym (Halsfluss) skrev 2011-10-06 08:48:02 följande:
    Tack för svar.
    Försök äta sån mat som är lätt att svälja
  • Rainbow brite
    Cinzano12 skrev 2011-10-06 08:52:53 följande:
    samma här fast är inne på 4:e dagen, och jag är vrålhungrig!! jäkla skit. tror inte penicillinet har verkat som det ska.
    Trist för dig

När tar du dina tablettter?
    Alltså vid mat eller ej?

Vissa säjer ju man ska ta det i samband med mat för att slippa illamående osv men i bipack står det att man ska ta det nån timma före eller efter det    
  • Cinzano12

nej jag tar dem utan mat, ja dels för att jag kan ju inte svälja ner nåt :)
    knappt att tabletterna går ner.

Svar på tråden Pencillin och p-piller. Hur går det ihop?