• super glad

svullen i underlivet. Hjälp ?

Hej. Vi upptäckte igår att när Jag o min sambon skulle ha sex så kändes de väldigt konstigt i underlivet. Jag kände efter själv o dr kändes väldigt svullet. Vad kan de vara? Vi hade aldrig sex då det intr kändes som vanligt. Vi försöker bli gravida och ha tänkt ha sex varannan dag för att inte missa min ägglossning denna månaden. Är det någon som kan hjälpa mig, eller vet vad de kan vara ?

• Svar på tråden svullen i underlivet. Hjälp ?
  • Anonym

* rejäl svampinfektion
    * bråck

Ring en gynekolog!

• super glad

Ska till gyn nästa vecka. Ha varit där i september o då visade inget på proverna. Hur känner man att man ha ägglossning

• Anonym
    super glad skrev 2011-10-06 10:25:43 följande:
    Ska till gyn nästa vecka. Ha varit där i september o då visade inget på proverna. Hur känner man att man ha ägglossning
    Det är inte många som känner att det har ägglossning..... och man blir inte svullen då....
  • super glad

Ok. För nu blev Jag orolig o va tvungen att känna. Men nu känns det normalt igen

• Ampellilja

svullnad kan bero på sex. har själv råkar ut för det när jag varit "för" aktiv eller haft sex o inte varit sugen nog så de e lite torrt. kan då bli irriterat o svullet vilket medför att man kan vara lite öm..

• super glad

Ok så då behöver de inte vara någon infektion. Såg även att jag ha väldigt mkt flytningar vit är den. Ha Jag ägglossning? Vi ha ju sagt att vi ska försöka ha sex varannan dag för att inte missa min ägglossning. Så de verka som om jag ha de nu. Då få vi köra på :)

• Ampellilja

det behöver inte vara en infektion men kan vara de. jag vågar ju inte lova något men jag skulle inte tro de e någon fara, har du flytningar kan det vara mer som kommer in i det hela. jag föreslår att du kollar in denna länken: FASS

se om något stämmer in på dig..

• super glad

Du menar att de kan vara så att Jag ha ägglossning nu? Jag läste men tyckte inte något av de stämde in på mig. Svårt att veta med.

• Ampellilja

det kan vara ägglossing men de vet jag inte. hur ser din menstruations cykel ut?!  genom den kan man räkna up på ett ungefär o när hade du mens senast.. när började/slutade den

• super glad

Den började 23sep o slutade ca 28, så kollade o ska ha denna veckan så de kan nog vara den.

• super glad

Tack. Ja vi håller tummarna. Kan återkomma med svar sen ;) tack för all hjälp o tips.

Svar på tråden svullen i underlivet. Hjälp ?