• Kit

Södertälje förlossning, erfarenheter?

Vill höra kommentarer från er som fött på Södertälje förlossning. Jag vet ingenting om dem och vill gärna veta vad ni har för erfarenheter!

Födde min första son på BB Stockholm och är ganska nöjd med dem, men nu har vi flyttat ut på landet (mellan Nykvarn och Mariefred) och det känns för långt att åka till BB Stockholm)
    BF i början av januari.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Södertälje förlossning, erfarenheter?
  • Torparen10

Hej, jag har fött bägge mina barn där, och har enbart positiva upplevelser. Hade världens bästa barnmorska nu i juli då jag födde min andra dotter. Sen kan det ju vara fullt etc så de hänvisar vidare till Nyköping. Det var det i somras men vi hade tur som fick plats. På BB sen så finns det ju fikarum där frukost, lunch och middag serveras. Vi fick inget familjerum dock för det var kö...det var det enda negativa så vi åkte hem dagen efter istället (födde kl 21:09 dagen innan.

Jag kan rekommendera Södertälje förlossning

Lycka till! 

• Kit

Tack så mkt, skönt att höra!

Någon mer med erfarenhet av Södertälje förlossning???

• Snart 3 barnsmamma

Fött båda mina där och varit supernöjd! Imponerad av sköterskorna som kom ihåg oss från första gången. Väntar nu nr tre och skulle bli så besviken om det skulle vara fullt där.

• kajsaliten

födde min dotter där för tre år sedan, om två veckor är det dags igen! jag har bara jättepositiva erfarenheter därifrån, båda mina graviditeter har varit fulla av komplikationer och jag har varit uppe på förlossningen ett antal gånger för kontroller. alltid träffat underbar personal! och förlossningen var kanon, träffade tre barnmorskor och en läkare som för alltid kommer stanna kvar i mitt minne. tycker om att det är ett litet sjukhus, känns mer personligt inte "löpande band"principen liksom...

• 3 barns mamma84

2008 födde jag min son där säger bara ALDRIG mer !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Lillfjant

Födde där i juli och har bara gott att säga. Alla var jättetrevliga och omtänksamma och det var jättefullt när vi var där så det fanns inga familjerum lediga men då fixade de i ordning ett vanligt rum åt oss istället.
    Har flera vänner som också fött där och varit väldigt nöjda. 

• MrsMurphy

Förlossningen var bra, skrattade mig igenom den. Själva bb efteråt var mindre bra. Men jag pallar verkligen inte att föda barn vid 4 tiden på natten, landa på bb i dubbelrum med annan mamma. Sen springande av personal, spring med hennes anhöriga och barn. Jag ville bara sova och det hela slutade med att jag stortjöt och tiggde mig hem. Fick äntligen åka vid 16. 

Allt är såååååååå naturligt så...
  • stenbock85
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-01 10:22:11 följande:
    2008 födde jag min son där säger bara ALDRIG mer !!

har planerat att föda på södertälje. varför skulle du inte välja att föda där igen??
  • MinMinna

Jag vet 2 personer som fött där och varit jättenöjda! Förlossningen där har jättebra rykte, har jobbat i Södertälje och hört mycket positivt!

• Gizzie

Jag födde vår första son där och skulle hellre åka till nyköping än att föda där.

Jag blev klippt utan förvarning, läkarna pressade ut min son så hårt att han bröt nyckelbenet, dom har en narkos läkare i hela huset, BM på BB va hemskt som skrek i korridoren till en annan om att min avfall stinker, dom vägrade ta emot mig och undersöka mig då jag misstänkte att jag hade infektion efter förlossningen. BM sa bara att hon kunde lukta de på en meters avstånd och skickade hem mig. Och visst va hela livmodern full med rester från moderkakan och total infekteras, va tvungen att skrapas, dom hyr in sina läkare så man vet aldrig vem man träffar.
    Barn läkaren missade efter 2 kontroller att sonens nyckelben var bruten.
    En BM bad mig vara "lite vuxen" mitt i värkarna, fick ingen bäcken botten bedövning, BM drog ner mannen mellan mina ben för att titta på bebisen fast varken jag eller han ville de.. 

Listan kan göras lång..   

så nej jag skulle inte rekommendera att föda där 

Födde andra sonen i Huddinge och vilken dröm förlossning.  

• MrsMurphy

Just ja, kom på att gubben fick rycka in när hon tråcklade ihop mig. Skrattande All annan personal kanske hjälpte nån annan som fick barn eller något så han fick hjälpa till med bedövningssprayen när hon sydde. Måste ha varit en trevlig uppgift för den nyblivna pappan... *harkel*

Allt är såååååååå naturligt så...
  • 3 barns mamma84
    stenbock85 skrev 2011-11-07 12:31:41 följande:

har planerat att föda på södertälje. varför skulle du inte välja att föda där igen??
    För att jag höl på att dö på denna sjukhus .
    Födde en bebis på 5810g och 62cm 2008 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marthom

Jag har fött två av mina fyra barn där.. Första barnet var kanon på alla sätt och vis, andra barnet så där.. 

Anledningen var att jag "nonchalerades" med 2an.. Jag kände hur det tryckte på nedåt och sa att jag var säker på att bebisen var på väg ut.. Ja ja, tyckte de och tog det huuuur lugnt som helst. Mycket riktigt så var hon på väg ut!

Och hon föddes med ansiktet först och det hade hon ju aldrig varit med om, så hon sprang iväg mitt i alltihop och hämtade en annan barnmorska!

Efteråt så säger kärringen till mig att "Ja, vilken tur att hon roterade rätt på vägen ut, annars hade hon kunnat knäcka nacken"..  

BLÄ!!!! Men personalen på BB tyckte jag var bra!

Mina två yngsta barn (och snart även ytterligare en bebis) är födda på Nyköpings lasarett.. Och här har ALLT varit helt fantastiskt bra!! Både mödravården och förlossningarna är toppen! Så är det fullt på Södertälje så rekommenderar jag verkligen Nyköping..  

• princesserik

Hörde oxå bara bra saker om Södertälje.

Svar på tråden Södertälje förlossning, erfarenheter?