• Anonym (suck)

Att inte höra av sig när man blir sen

Min sambo ringde för över en timme sen och sa att han tänkte komma hem så kunde vi ge oss ut och springa före maten (hade tänkt springa efter först). Han skulle bara ringa ett snabbt samtal först. Bra tänkte jag, och började byta om, avsluta det jag höll på med (pluggar) osv. En timme senare är han fortfarande inte hemma så jag skickar ett sms och frågar vart han tog vägen? Får då tillbaka att han fastnade med en arbetskamrat...

Jaha, hör man inte av sig då eller om man en timme tidigare har sagt att man är på väg hem? Det är inte första gången det händer heller. Och alltid samma "jamen jag visste inte att det skulle ta sån tid" osv. Men om man ser att en halvetimme börjar passera kan man väl för fan höra av sig. Jag sitter ju här och väntar!

Jag blir skitirriterad och han tycker jag överreagerar och att det bara är en "småsak" typ.

Så, överreagerar jag? 

• Svar på tråden Att inte höra av sig när man blir sen
  • Pia och Elna

Jag håller med dig han värderar inte din tid och det bör han göra.

• piapiapia

Jag känner igen det till viss del. Min man kan vara tankspridd ibland och tror att han ska vara hemma sååååå tidigt. Sen kommer han ändå som vanligt eller senare. Jo, utan att höra av sig!!! Irriterande.
    Din sambo kanske har svårt att flika in (-ursäkta men jag måste skriva ett sms). Män (och många andra ) har ju ibland svårt att göra och tänka på två saker samtidigt. 

• Anonym (suck)

Nu ringde jag upp eftersom han fortfarande inte är hemma och han "glömde bort tiden". Ja det gjorde han ju uppenbarligen men varför ska det vara så jävla svårt att lära sig? Jag fixar mat för att han säger att han ska vara hemma en viss tid och sen är han ändå aldrig hemma den tiden, jag avslutar det jag håller på med eller struntar i att börja med nåt för att han ändå snart är hemma och vi ska iväg och handla/träna/nåt annat osv osv.

Ibland kan jag vifta bort det och tänka att jag vet att han är tidsoptimist. Men ibland går det för långt och jag blir så irriterad som jag är nu. 

• Anonym

Uh jag blir galen när min sambo gör likadant. Man hör ju för sjutton av sig så att man inte behöver sitta och vänta på varandra. Skitirriterande.

• Anonym (suck)

Som att man har all tid i världen. Jag hade hunnit springa klart, laga mat och varit på väg att återuppta pluggandet om jag inte hade suttit här och väntat. nästa gång ger jag mig iväg utan honom.

• Anonym (suck)

grejen är ju att det var han som ringde och sa "hej jag kommer hem nu, ska  vi springa före maten" och sen stannar han kvar 1,5 timme till utan att höra av sig.

Jaja får springa av mig lite irritation nu. Fast kanske bättre att göra det själv idag... 

• Anonym (mmm)

Blir också irriterad men eftersom det händer ofta så lägger jag inte ner energi på att bli irriterade. Min man fastnar ofta på väg hem, ibland har han inte möjlighet att meddela och ibland glömmer han. Mycket irriterande men inget jag kan påverka alltså lägger jag min energi på annat istället. Sätter ner och prata om det, det finns ju två sidor på myntet. Lyssna på varandra och varandras känslor när sådan här dyker upp.

• piapiapia

Du kanske ska ta upp detta med honom. Gör det när ni är hemma tillsammans och inte gör något speciellt. Då kanske han inte tänker på annat och kan lyssna!!!!!!! Ibland hjälper det ju inte att säga till när det händer, för då är det så förvirrat.

• Anonym (mmm)

Laga inte mat, låt honom stå för det så får ni äta varm mat istället mat som stått färdig länge. Detta gjorde jag efter några förstörda måltider. Fungerar här iaf :)

• Anonym

TS, du är inte ensam om en sådan idiot, min karl är precis likadan och jag har slutat planera vår tid, slutat upp att komma överens om tider som han inte håller ändå.

Planera din tid då han inte är hemma och är han hemma före dig  så planerar ni tillsammans om han ska med ut och jogga eller annat !

Svar på tråden Att inte höra av sig när man blir sen