• Anonym

Fan vad arg jag är! Man ger fingret men de tar hela handen!

Jag tog precis mod till mig att skicka sms till min vän och frågade om han hade satt in pengarna han var skyldig mig. Som jag skrev i en annan tråd så lånade han 5000kr i början av maj och skulle betala tillbaka när han kunde. 2500 betalade han i juli. Nu började jag bli lite irriterad eftersom han inte har betalt de resterande 2500 trots att jag vet att han har pengar. Det har trots allt gått många månader sedan jag lånade ut dom.
    Han har pratat om en resa han ska ta i november osv. Då höll jag tyst för jag tänkte att han säkert sätter in pengarna efter den 25e, vilket han inte gjorde.

Nu skickade jag ett sms och frågade om han satt in mina pengar. Då ringer han upp mig och börjar berätta att han köpt en laptop för 15 000kr! Han hade ingen egen och ville verkligen ha just en sådan, och hittade ett bra erbjudande. Om han hade väntat så hade han fått betala mer. Så han köpte den och trodde att det var självklart att jag skulle tycka att det var ok.

Jag blev riktigt arg och sa att det var dålig stil att köpa dyra grejor när man har skulder till folk. Han svarade med "men du sa att jag kunde betala tillbaka när jag ville". Jag sa att han skulle betala tillbaka när han KUNDE. Dvs han behövde inte stressa och skulle såklart ha så att han själv klarade sig. Men inte fan menade jag att han kunde köpa en dator före han betalade tillbaka mina pengar.

Jag behöver inte pengarna egentligen, men det är en principsak. Jag var snäll och ställde upp när han inte hade råd att betala hyran, och så här tackar han mig...

Vet inte ens vad jag ska säga till människan mer... Han har ju rätt, jag satte ingen tidsgräns, men är det inte självklart att man inte köper lyx-grejor förrän man betalt av sina skulder? Överdriver jag eller ska jag följa min känsla som säger att jag bör be honom dra åt helvete?!

• Svar på tråden Fan vad arg jag är! Man ger fingret men de tar hela handen!
  • vima

Absolut dålig stil av han, be han dra när du fått dina pengar ;)

• Trivelina73
    vima skrev 2011-10-06 19:46:12 följande:
    Absolut dålig stil av han, be han dra när du fått dina pengar ;)
    tycker samma
  • Anonym
    Trivelina73 skrev 2011-10-06 19:59:23 följande:
    tycker samma
    Hm... Jag kunde inte hålla  mig, skickade ett sms och bad honom dra redan nu. Lär ju inte få resterande pengar nu.
Svar på tråden Fan vad arg jag är! Man ger fingret men de tar hela handen!