• Charlotta71

Var gör man ultraljud på en lördag i Stockholm?

Jag/vi ska iväg till Riga och göra IVF/ÄD i nästa vecka och behöver göra ytterligare ett VUL och det på lördag.

Vet någon var man kan vända sig?

Jättetacksam för snabbt svar!!

Kram Lottis

• Svar på tråden Var gör man ultraljud på en lördag i Stockholm?
  • Charlotta71

Dom verkar ej ta emot heller, jag pratade med en sköterska på sjukvårdsrådgivningen och hon trodde inte det. Ska försöka ringa imorgon bitti igen. Någon med annat förslag??

• Nutte99

Trist och väldigt konstigt hmmm jag skulle dragit nån liten lögn så dom kolla där iaf, varför finns annars stället. Lycka till me allt nu :)

• Lindreas
    Nutte99 skrev 2011-10-07 06:58:10 följande:
    Trist och väldigt konstigt hmmm jag skulle dragit nån liten lögn så dom kolla där iaf, varför finns annars stället. Lycka till me allt nu :)
    De finns för folk som drabbas av akuta gynekologiska problem, vilket hörs på namnet...

Kolla upp Sergel City, de har haft lördagsöppet tidigare.
  • Charlotta71

Lindreas, jättetack för upplysningen om att SÖS finns till för akuta fall.......
    Många skulle se detta som det också om man har samma historik som oss och många andra.

Jag har själv uppsökt gynakuten flera gånger pga MA så jag känner dom väl...

• Lindreas
    Charlotta71 skrev 2011-10-10 09:06:36 följande:
    Lindreas, jättetack för upplysningen om att SÖS finns till för akuta fall.......
    Många skulle se detta som det också om man har samma historik som oss och många andra.

Jag har själv uppsökt gynakuten flera gånger pga MA så jag känner dom väl...
    Nu var det inte till dig jag skrev det, utan till personen som undrade varför gynakuten finns om inte för att göra ultraljud på folk på lördagar. Jag känner också väl till gynakuten, och visst kan du ljuga och säga att du har ont eller nåt, men jag lovar att de fattar att man ljuger, de är nog rätt vana vid hysteriska tjejer som inte kan vänta några dagar. Nu säger jag inte att du är hysterisk, du har en anledning att be om ett vul. Hör efter med gynakuten på Danderyd?
  • Nutte99

Lindreas - jag vet varför dom finns mycke väl då jag va inne för nån månad sen för en blödning !! Men då vi va inne va de bara jag och min sambo där , i övrigt helt folktomt därför skrev jag att testa hos dom.

• Lindreas
    Nutte99 skrev 2011-10-10 10:51:23 följande:
    Lindreas - jag vet varför dom finns mycke väl då jag va inne för nån månad sen för en blödning !! Men då vi va inne va de bara jag och min sambo där , i övrigt helt folktomt därför skrev jag att testa hos dom.
    Det är inställningen jag stör mig på, att man ska ljuga för att få en undersökning. Det är inte därför de finns.
  • Nutte99

Sant absolut, håller me men de e ju inte riktigt som gå till vilken vårdcentral som helst lr till vanliga akuten, klart de finns personer som ljuger och utnyttjar vilket e jäkligt trist då vi som hade lr har behov av hjälp inte alltid får de .

• Lindreas
    Nutte99 skrev 2011-10-10 12:05:14 följande:
    Sant absolut, håller me men de e ju inte riktigt som gå till vilken vårdcentral som helst lr till vanliga akuten, klart de finns personer som ljuger och utnyttjar vilket e jäkligt trist då vi som hade lr har behov av hjälp inte alltid får de .
    Du uppmanade ju precis till det?
  • Nutte99

Men shit... Då erkänner jag att jag e en usel person som rådde att gå till gynakuten för hjälp...

• Pimpinellan

Finns det ingen privat gynläkare? Vår i J-ing har visserligen egentligen stängt på helgen,men jag tror han skulle göra undantag om det knep så varför skulle inte stockholmare göra det? Han har jobbat fredagar fast han inte ska så varför inte en lördag. Fråga går ju-en annan gång för dig eller nån annan,nu sket det väl sig. Men vulet alltså-jag håller tummen för ÄD:n!

Svar på tråden Var gör man ultraljud på en lördag i Stockholm?