• Anonym (Vad??)

Vad svarar jag när han frågar hur jag mår?

Har en man som har beslutat att han inte vågar satsa på mig, efter intensivt dejtande i ett år. Vi var verkligen på gång till något seriöst, och känslorna verkligen spirade från bådas håll.... Det var andra omständigheter som gjorde att han inte kunde (vågade) ta steget fullt ut. Men han vill fortsätta ha kontakt med mig, är verkligen jättesnäll mot mig hela tiden.

Jag har dock tagit avstånd så gott det går trots att han bor hyfsat nära mig. Svarar inte längre på hans sms trots att det gör ont i hela mig. Dock så har jag svårt att låta bli att svara på alla hans "Hur mår du? Snälla svara, vill inte att du mår dåligt" osv...

Är det okej att skriva att man mår jättedåligt och är jätteledsen, eller är det nu man ska vara sådär käck och glad och "Visst, jag mår jättebra nu när jag kan fokusera på mig själv och må bra igen!" Trots att man inte gör det? Trots att man helst vill lägga sig ner och aldrig vakna igen? 

• Svar på tråden Vad svarar jag när han frågar hur jag mår?
  • Anonym (ärlig)

Svara det du verkligen känner! Jag gjorde mistaget att vara "käck" något som resulterade i att han aldrig fattade att mina känslor för honom var ekta. han giftade sig med en annan. skilde sig efter något år, og fem år senare möttes vi igen.....nu gör vi ett nytt forsök....

• Ssimple

Säg exakt som du känner, då kanske han vågar ta fram sina känslor också.

• TrollmorTillTre

Klart du ska vara ärlig!!!!

Har själv lärt mig att man inte ska ställa frågor man inte vill ha svar på... han är ute efter att du ska svara nåt klämkäckt för att lätta sitt egna dåliga samvete.
    Men ljug inte för hans skull.
    Frågar han får han ta svaret.

Hoppas det löser sig. Kanske saknar han kossan när båset är tomt För han har väl inte tänkt att det ska fortsätta som förut eller??
    Lycka till

• Anonym (Vad??)

Skrev ett ärligt svar igår, strax efter jag skrev det här inlägget. Har inte fått svar än, så han vet nog inte vad han ska svara :p

• Thingvellir

Har lite samma sak här, dejtat i ett år men sen sa han nej pga privata orsaker.
    Jag tycker man ska svara att det känns skit om det känns så... det hjälper inte ensjälv att ljuga om det

I make no sense
  • Anonym (Vad??)

Han har fortfarande inte svarat, så han kommer nog inte göra det i fortsättningen heller... 

Så lätt var det att bli av med honom :( Frågan är ju vad han kände när han fick reda på att jag mådde dåligt, som gör att han inte kunde svara på det.

Suck!! 

Svar på tråden Vad svarar jag när han frågar hur jag mår?