• Anonym

Hur förblir jag förkyld och får hes röst? tips!

ja ja, jag vet helt sjukt, men jag har en viktig presentation som jag absolut inte orkar närvara på, och ända sättet är väl en hes röst. Någon som vet vad jag kan göra för att förbli dålig och förkyld? Vad brukar man undevika för att kunna bli frisk? Vet att man ska klä sig varmt, äta apelsiner för att bli frisk, men vad brukar folk säga att man inte ska göra för att bli frisk?
    Hur får jag en hes röst, så att slipper fejka att jag är sjuk o bli sjuk på riktigt?
    jag är förkyld just nu och har en jobbig hosta, men vill att det ska bli värre, nu nu nu!

• Svar på tråden Hur förblir jag förkyld och får hes röst? tips!
  • Lindreas

Tja... Skrik så mycket du orkar, så länge du orkar. Då lär rösten ge upp. Eller så stoppar du gröt i munnen och ringer och säger att du inte kan komma för att du har halsfluss.

• Anonym

En hes röst fixas väl lättast genom att skrika. Gå på fotbollsmatch eller konsert Flört

• Anonym

hinner inte gå ut och skrika eller gå på konsert! måste bli hes nu nu nu  Rynkar på näsan
    whiskey gör mig illamående och har ingen aning vart jag kan få tag på krita!

om jag har ont i halsen o dricker kallt vatten, blir det värre då?

jag lyckades bli riktigt hes en gång när jag var yngre men minns inte hur :(

• mia83

Tycker du ska skippa att bli förkyld, det är förbannat obehagligt och sitter i länge. Ring och säg med matt röst att du blivit magsjuk istället, så slipper du garanterat komma.

• Mimmlas
    Anonym skrev 2011-10-07 00:22:50 följande:
    hinner inte gå ut och skrika eller gå på konsert! måste bli hes nu nu nu  Rynkar på näsan
    whiskey gör mig illamående och har ingen aning vart jag kan få tag på krita!

om jag har ont i halsen o dricker kallt vatten, blir det värre då?

jag lyckades bli riktigt hes en gång när jag var yngre men minns inte hur :(
    Jag kan låta förbaskat hes genom att förställa rösten.
    Men det är nog något man måste öva fram, jag kom på hur man gjorde hos en sångpedagog faktiskt.
    Man liksom snörper ihop halsen och pressar fram luften och har en ganska ljus ton.
    Men svårt att förklara över text. 
  • Anonym
    Mimmlas skrev 2011-10-07 00:25:54 följande:
    Jag kan låta förbaskat hes genom att förställa rösten.
    Men det är nog något man måste öva fram, jag kom på hur man gjorde hos en sångpedagog faktiskt.
    Man liksom snörper ihop halsen och pressar fram luften och har en ganska ljus ton.
    Men svårt att förklara över text. 
    hmm, ja, svårt :(
    jag vill inte ju att det ska låta som att jag fejkar det, äsch, har hostat på hela kvällen, vi får hoppas att det har en inverka på rösten
    tack i allafall
  • Kdjrbdb

Lägg erni sägen och tryck på halsen!!

Tryck in magen så långt ni kan och prata!!

Skrik!!

Hosta så mycket ni kan!!

Bli sjuk!!

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-10-07 00:12:15 följande:

ja ja, jag vet helt sjukt, men jag har en viktig presentation som jag absolut inte orkar närvara på, och ända sättet är väl en hes röst. Någon som vet vad jag kan göra för att förbli dålig och förkyld? Vad brukar man undevika för att kunna bli frisk? Vet att man ska klä sig varmt, äta apelsiner för att bli frisk, men vad brukar folk säga att man inte ska göra för att bli frisk?
    Hur får jag en hes röst, så att slipper fejka att jag är sjuk o bli sjuk på riktigt?
    jag är förkyld just nu och har en jobbig hosta, men vill att det ska bli värre, nu nu nu!

Varför inte bara ta dig i kragen och sköta ditt jobb/skola på ett proffsigt sätt? Antingen ringer du och är ärlig och säger att du inte kan genomföra den eller så går du helt enkelt dit och gör ditt bästa!
  • Anonym (Hepp)
    Anonym skrev 2011-10-07 00:12:15 följande:

Gå på ishockeymatch och skrik dig hes.
Svar på tråden Hur förblir jag förkyld och får hes röst? tips!