• Sorrow

stalkinfo.com. Är detta på riktigt?!

Jag googlade mitt eget namn och hittade denna sida: http://stalkinfo.com/
    Kan man verkligen se vem som har googlat på mitt namn? Det är obehagligt om sånt information kommer online. Tack och lov har jag stängt mitt Facebook och Twitter sida, jag är så trött på alla sociala hemsidor, där man delar allt om sig själv. Men jag tycker ändå att man ska kunna googla på folk utan att det hamnar på en sida!

• Svar på tråden stalkinfo.com. Är detta på riktigt?!
  • Sorrow
    sportpappa skrev 2011-10-07 06:12:22 följande:
    Nej, det går inte att se. Enda sättet för dem att se den informationen är om du gör sökningar via den sidan, men de kommer fortfarande inte åt vem du är. De kan som mest se vilken webbläsare och IP-adress du har, men endast om du gör det via den sidan.
    Ok. bra att veta :) 
  • edonator

Nej Google är extremt hemliga med vem som söker på vad med deras sökmotor. Annars kan självklart Google, i teorin, se väldigt mycket av vad du gör på Internet. Vad du söker på, vilka brev du skickar och till vem (Gmail ägs av Google), vilka videoklipp du tittar på på Youtube (ägs av Google). Osv.

• Sorrow
    edonator skrev 2011-10-09 19:17:22 följande:
    Nej Google är extremt hemliga med vem som söker på vad med deras sökmotor. Annars kan självklart Google, i teorin, se väldigt mycket av vad du gör på Internet. Vad du söker på, vilka brev du skickar och till vem (Gmail ägs av Google), vilka videoklipp du tittar på på Youtube (ägs av Google). Osv.
    Jag bryr mig inte vad google kan se, men jag vill inte att folk jag googlar på vet att jag söker på dem (obs: jag är inte nån stalker ;) )
  • Binary
    Sorrow skrev 2011-10-09 19:34:38 följande:
    Jag bryr mig inte vad google kan se, men jag vill inte att folk jag googlar på vet att jag söker på dem (obs: jag är inte nån stalker ;) )
    det heter inte stalking det heter intensiv personkänning :-P
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Sorrow
    Binary skrev 2011-10-10 22:25:48 följande:
    det heter inte stalking det heter intensiv personkänning :-P
    Tack, nu känner jag mig lite mer "normal" :)
Svar på tråden stalkinfo.com. Är detta på riktigt?!